Procurement Manager Norway - Innkjøpssjef

Lemminkäinen Norge AS er et entreprenørselskap med virksomhet innen asfalt, pukk og grus samt anlegg.

I 2014 hadde selskapet 515 ansatte og omsatte for 2.6 milliarder kr.

Lemminkäinen Norge er 100 % eiet av det finske Lemminkäinen Corporation som er en av Finlands største entreprenører, samt Nordens nest største aktør innen asfaltmarkedet.

Lemminkäinen er i sterk vekst og har behov for flere dyktige medarbeidere.Vi søker kandidater som er på jakt etter spennende og utfordrende oppgaver i et operativt og dynamisk miljø.

FirmaLemminkäinen Norge
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Operativt og strategisk ansvar for selskapets sentrale innkjøpsfunksjon

Lemminkäinens vekst medfører behov for i større grad å organisere, strukturere opp og etablere gode rutiner for sine innkjøp. Selskapet søker derfor en erfaren leder som skal ha ansvar for gjennomføring av selskapets anskaffelsesstrategier i samarbeid med Konsernets Procurement team.

Ansvarsområder

  • Ansvarlig for innkjøpsfunksjonen i Norge
  • Utvikling av innkjøpspolicy og strategier samt gjennomføring
  • Ansvarlig for å gjennomføre forhandlinger og kontraktsinngåelser med norske og internasjonale leverandører
  • Lede utviklingen av selskapets leverandører, introdusere nye leverandører og sikre konkurransedyktighet, kapasitet og compliance
  • Strukturere opp innkjøpsporteføljen, etablere mål og planer for anskaffelsene
  • Sikre måloppnåelse; økonomisk, leveranser, kvalitet og service standard
  • Koordinere og samordne selskapets innkjøpsplaner og budsjetter (kort/lang sikt)
  • Faglig støtte til andre funksjoner internt og bidra i gjennomføring av anskaffelsesprosjekter
  • Koordinere innkjøpsaktivteter med avdelingene/regionene
  • Lede innkjøpsavdelingen og sikre utvikling av god kompetanse i organisasjonen
  • Kontinuerlig arbeid med forbedringer for å sikre effektivitet, kvalitet, profesjonalitet og HMS
  • Sikre god kommunikasjon og samarbeid internt og eksternt

Kvalifikasjoner

  • Høyere utdanning, master- eller bachelor grad, teknisk eller innen økonomi
  • Gjerne videreutdannelse innen innkjøp og logistikk
  • Minimum 5 års erfaring fra innkjøpsfunksjon
  • Sterk på forhandlinger og formaliteter i avtaler Ledererfaring, team-player og utvikle medarbeidere
  • Gjerne erfaring fra et internasjonalt selskap
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne, norsk og engelsk

Personlige egenskaper

  • Positiv holdning, omgjengelig, evne til å etablere gode relasjoner til alle nivåer i organisasjonen for å oppnå selskapets og egne mål
  • En team-player som evner å støtte og utvikle sine medarbeidere
  • Fokus på forbedringsmuligheter, endringsvillig og offensiv, løsningsorientert
  • Strukturert, analytisk og målrettet for å oppnå gode resultater
  • Selvstendig og operativ, tar initiativ, har gjennomføringsevne
  • Høy grad av faglig integritet
  • Trives med mange baller i luften
  • Evne til å arbeide godt/navigere i matrisen; regioner, avdelinger, norsk ledelse og Investment board

Vi tilbyr

  • Gode utviklingsmuligheter i et spennende selskap i vekst
  • God støtte og oppfølging både faglig og personlig
  • Et aktivt og dynamisk arbeidsmiljø med åpen kommunikasjon
  • Interessante og utfordrende oppgaver med stor påvirkningskraft
  • Gode forsikringsordninger og konkurransedyktige lønnsvilkår

Du vil få muligheten til å jobbe sammen med erfarne og kompetente kolleger i et selskap i utvikling.

Du vil jobbe med kontinuerlig forbedring i alle faser av dine arbeidsoppgaver. Du vil være en viktig bidragsyter til å bedre effektiviteten ved å jobbe smartere, proaktivt og forholde deg til HMS i alt du foretar deg.

Arbeidssted: Helsfyr (Oslo).

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til Frank Ove Røvik telefon 975 18 637 i Birn+Partners Norway AS.

Søk stilling

Vis flere stillinger: