Eiendomsforvalter

Statsbygg er blant Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. Våre 910 engasjerte og dyktige medarbeidere bidrar til at vi leverer bygg med mening i hele Norge og i over femti andre land. Statsbygg omsetter for 3.6 mrd., investerer for 3 mrd. i nye bygg, har en eiendomsportefølje på 2,8 mill. kvm til en verdi av 32 mrd. Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver innen mange fagområder og søker medarbeider som vil gjøre oss enda bedre.


Statsbygg er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA), og har som mål å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Personer med innvandrerbakgrunn oppfordres spesielt til å søke stillingen. Vi vil tilrettelegge for kandidater med spesielle behov forutsatt at krav til kvalifikasjoner og egnethet er oppfylt.

FirmaStatsbygg hovedkontor
FylkeOslo
Søknadsfrist08.08.2016

Statsbygg søker etter en forvalter i ett års engasjement med mulighet for fast ansettelse i EU, seksjon for utenlandseiendommer. Seksjonen har forvaltning, rådgivings- og byggherreansvar. Enheten har 11 medarbeidere. Eiendomsforvalter skal rapportere til leder av enheten. Stillingen vil ha en selvstendig karakter og et allsidig arbeidsfelt. Foruten ansvaret for sentrale oppgaver innen eiendomsforvaltning skal vedkommende også ivareta andre viktig støttefunksjoner i enheten som blant annet arkiv, intern kontroll og energioppfølging i sesam.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for forvaltning, vedlikehold og utvikling av eiendomsportefølje
  • Ansvar for oppfølging av leietakere
  • Budsjett- og resultatansvar for egen portefølje
  • Kontraktansvar, herunder oppfølging og reforhandling av leiekontrakter
  • Ansvar for avtaleinngåelse og oppfølging av ettersyns og vedlikeholdsavtaler
  • Prosjektledelse og oppfølging av enklere bygge- og utviklingsprosjekter
  • Andre oppgaver som tillegges stillingen er:
  • Intern kontroll /ajourføring av seksjonens rutiner og prosedyrer
  • Arkivoppfølging for seksjonen
  • Energioppfølging i Sesam
  • Superbruker Sesam
  • Oppfølging og rapportering av seksjonens UU-planer, radon tiltak og enøk-tiltak
  • Utforming og innhold arbeidsrom
  • Kommunikasjonsplan mot UD og utenriksstasjonene
  • Annet forefallende arbeid

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning på masternivå, fortrinnsvis ingeniør eller økonom. Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningsnivået
  • Erfaring med kunderettet virksomhet og eiendomsforvaltning
  • Kunnskap fra prosjektfaget vektlegges
  • Fordel med kjennskap til regelverk for offentlige anskaffelser
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Stillingen krever sikkerhetsklarering og autorisasjon til nivå KONFIDENSIELT jf. Sikkerhetsloven §19

Personlige egenskaper

  • Kundeorientert med tydelig kommunikasjon og gode samarbeidsevner
  • Analytisk, målrettet, strukturert og løsningsorientert
  • God økonomiforståelse
  • Selvstendig, men samtidig teamorientert
  • Godt humør

Språk

  • Norsk
  • Engelsk

Vi tilbyr

  • Store faglige utfordringer med selvstendige oppgaver i tilknytning til eiendomsforvaltning i ett internasjonalt miljø
  • Arbeidssted sentralt plassert i Byporten i Oslo
  • Vi kan tilby godt arbeidsmiljø og fleksibel arbeidstid
  • Stillingen lønnes i ltr. 58 - 74, for tiden kr. 492 300 – kr.664 000, for spesielt godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
  • Gjennom Statens pensjonskasse får du gode pensjons- og forsikringsordninger

Kontaktinfo:

Johanne Melø, avdelingsdirektør (+47) 908 78 900
Synnøve Frafjord, avdelingsdirektør (+47) 99726462

Søk stilling

Vis flere stillinger: