<p>Daglig leder Per Ivar Hyldbakk i Rindalshytter (nr 2 fra høyre) vil selge flere hytter til østlendinger og har utvidet Oslo-kontoret. Fra venstre Beate Strømøy (salg), prosjektleder Kristian Bjørklund og salgskoordinator Anne Groven. Foto: Svanhild Blakstad</p>Daglig leder Per Ivar Hyldbakk med den nye hyttekatalogen. Foto: Svanhild BlakstadRindalshytter med lansering av ny katalog, ny hyttemodell og nye lokaler i Oslo, 15. juni. Foto: Svanhild Blakstad

Rindalshytter satser offensivt i Oslo

Hytteprodusenten Rindalshytter tar sikte på å runde 100 millioner kroner i omsetning i løpet av få år.

Med lansering av en helt ny hyttemodell, ny katalog og innflytting i nye kontorlokaler på Vækerø i Oslo satser nordmørsbedriften offensivt for å ta større andeler av hyttemarkedet på Østlandet.

- Vi har kunder over hele landet, og hittil har vårt hovedmarked vært Midt-Norge og Trøndelag. Nå står Oslo og Østlandet for tur, og det er utvilsomt et spennende marked som vi ønsker å ta en større bit av, sier daglig leder Per Ivar Hyldbakk i Rindalshytter, til Byggeindustrien.

Den tradisjonsrike hytteprodusenten, som har holdt det gående i over femti år, samlet onsdag leverandører, samarbeidspartnere og kunder til åpningsfest i sine nye Oslo-lokaler. Her ble også den nye hyttemodellen «Kvist» presentert av sivilarkitekt Lisa Asmervik.

Store vekstambisjoner
Etter 4-5 år i hovedstaden trappes satsningen opp med et større og utvidet kontor, hvor det også er laget showroom med produkter fra leverandører av blant annet gulv og kledning. Totalt tre ansatte på salg skal betjene det nye Oslo-kontoret.

Rindalshytter

Rindalshytter er en hytteprodusent med over 50 års erfaring og rundt 25 ansatte. Selskapets filosofi er å bygge velfungerende hytter med et enkelt og tydelig formspråk. Rindalshytter har produksjon og hovedkontor i Rindal på Nordmøre, samt avdelingskontorer i Trondheim og Oslo. Selskapet leverer hytter i hele spekteret fra tradisjonelle håndlaftede tømmerhytter og stavlafthytter til moderne hytter.

- Vi har store ambisjoner om å vokse. I år ligger vi an til å få en omsetningsøkning på 80 prosent fra fjoråret. Innen utgangen av 2016 håper vi på å runde 65 millioner kroner, men vi sikter enda høyere og satser på å runde 100 millioner i løpet av få år, sier Hyldbakk.

Håndverk og design
Han sier at målet er å bli en vesentlig aktør på det norske hyttemarkedet, og at selskapets konkurransefortrinn blant annet er solid håndverk kombinert med god og innovativ design.

- Vi har både en tradisjonell kolleksjon og en kolleksjon med moderne hytter. For å konkurrere i dette markedet må vi skille oss ut, for kundene blir stadig mer kravstore og vet hva de vil ha. Ofte er gjerne kravet til standard og utførelse på hytta høyere enn man har til boligen, og for oss er det viktig å imøtekomme disse kravene, avslutter Hyldbakk.

Kvist er den nyeste hyttemodellen fra Rindalshytter og finnes i tre forskjellige størrelser. Kvist er utviklet i samarbeid med sivilarkitekt Lisa Asmervik. (Foto: www.mir.no)