Region øst søker kontorsjef til Eiendomsseksjonen i Moss

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7600 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region øst
FylkeØstfold
StedMoss
Søknadsfrist05.06.2016

Hos oss vil du bli del av landets største og tyngste fagmiljø innen grunnerverv, med muligheter for spennende arbeidsoppgaver og faglig utvikling. Eiendomsseksjonen består av to fagområder, grunnerverv og landmåling/geomatikk. Seksjonen består av ca 80 medarbeidere, hvorav ca 45 grunnerververe og 35 landmålere. Hvert av områdene har sin seksjonsleder. Grunnerverv har i tillegg to kontorsjefer (Lillehammer og Moss) og landmåling har én kontorsjef (Moss). Kontorsjefen for grunnerverv i Moss slutter. Vi søker nå etter hans erstatter.

Arbeids- og ansvarsområde

  • Personalledelse, samt tilstedeværelse på kontorstedene ut fra en avtalt plan
  • Koordinere og sikre bemanning
  • Dialog med oppdragsgivere og oppfølging av prosjekter
  • Bidra til samhandling og best mulig ressursutnyttelse uavhengig av geografisk tilholdssted
  • Selvstendig prosjektarbeid
  • Avlaste seksjonssjef med administrative oppgaver
  • Faglig rådgivning innen fagene landmåling eller grunnerverv

Kontorsjefen har ansvar for å bidra til utvikling av seksjonen, tjenestene og organisasjonen. Stillingen innebærer personal-, økonomi-, mål- og resultatansvar. Stillingen rapporterer til seksjonssjef. Noe reisevirksomhet må påregnes.

Vi søker deg som er eller kan utvikle deg til å bli

  • en samlende leder, som ser medarbeiderne og evner å utnytte den enkeltes kompetanse på best mulig måte
  • en leder som tenker strategisk og langsiktig og oppnår resultater sammen med dine medarbeidere
  • en leder som liker å få medarbeidere til å trives og lykkes
  • en leder som tar ansvar og er initiativrik, samarbeider godt med andre, og som legger vekt på deling av kunnskap, erfaringer, informasjon og i tillegg være i besittelse av god skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Du må ha

  • Relevant utdanning fra universitet eller høyskole. Eiendomsfag, jordskiftefag, planfag, landbruksfag og økonomiske eller juridiske fag står sentralt.

Du bør ha

  • Relevant arbeidserfaring fra fagområdet
  • Førerkort klasse B

En god arbeidsplass

Hos Statens vegvesen skal ingen være alene med et stort ansvar. Du får ryddige arbeidsforhold. Selv om arbeidsmengden kan være stor, legger vi stor vekt på forutsigbarhet og mulighet for avspasering eller lønnskompensasjon.

Vi har gode pensjons- og forsikringsordninger i Statens pensjonskasse og har gode muligheter for egenutvikling.

Stillingen lønnes i henhold til gjeldende lønnspolitikk. Det gjøres lovfestet trekk med 2 % til Statens pensjonskasse.

Statens vegvesen jobber for likestilling og mangfold. Vi ønsker medarbeidere av begge kjønn, fra alle aldersgrupper og fra ulike etniske grupper og nasjonaliteter. Dessuten arbeider vi aktivt for å rekruttere flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Stillingen forutsetter godkjent sikkerhetsklarering eller at slik kan gis.

Kontaktpersoner:
Kjell Blomseth
mob: +47 48001631

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: