Direktør i Mesta Elektro, Terje Dengerud (til venstre) og regionvegsjef Kjell Inge Davik i Statens vegvesen Region sør signerte torsdag to kontrakter for drift og vedlikehold og nybygg av veglys i Vest-Agder. Foto: Statens vegvesenDaglig leder Øystein Stebekk i Roadworks Traftec (til venstre) og regionvegsjef Kjell Inge Davik i Statens vegvesen Region sør signerte torsdag kontrakt for elektroarbeider i Vest-Agder. Foto: Statens vegvesen

Vegvesenet signerte med både Mesta og Traftec

Statens vegvesen signerte torsdag to kontrakter Mesta og én kontrakt med Roadworks Traftec for elektroarbeid på veinettet i Vest-Agder.

Det skriver Vegvesenet i en pressemelding.

Torsdag 19. mai ble tre elektrokontrakter signert samtidig ved Statens vegvesens kontor i Kristiansand. Regionvegsjef Kjell Inge Davik signerte to kontrakter sammen med direktør for elektro i Mesta, Terje Dengerud, og én kontrakt sammen med daglig leder i Roadworks Traftec, Øystein Stebekk.

Elektrokontraktene for drift og vedlikehold er delt i to, én for veibelysning og en for alt annet av elektroinstallasjoner på vei og i tunnel. Mesta vant kontrakten for veilys, mens Roadworks Traftec vant elektrokontrakten.

I tillegg vant Mesta kontrakten som innebærer nye anlegg i Vest-Agder. Denne kontrakten inneholder blant annet oppgradering av flere gangfelt, der det skal bygges intensivbelysning eller forsterket belysning. Kontrakten har også inne tre strekninger på mellom 0,4-2,5 km med montering av nytt lysanlegg, skriver Vegvesenet.

De tre kontraktene har en verdi på til sammen 76,5 millioner:

  • Veilys Vest-Agder 2016-2021: 27.3 millioner – Mesta elektro
  • Elektro Vest-Agder 2016-2021: 42.8 millioner –Roadworks Traftec
  • Belysning nye anlegg i 2016: 6,4 millioner – Mesta elektro

– Elektroområdet er et område i vekst, sier regionvegsjef Kjell Inge Davik i pressemeldingen fra Vegvesenet.

– Her er det to seriøse aktører i markedet som har vunnet kontraktene. Det er viktig at vi har aktører som har kompetanse på det de driver med innen elektro. I tillegg må de ha fokus på helse, miljø og sikkerhet når de skal jobbe langs veien. Vi vil at de som jobber langs vei skal ha en trygg jobb, der de kan komme trygt hjem etter endt arbeidsdag, avslutter han.