- Milepæl i heisbransjen

Omsorgsbygg skal ha en rammeavtale på heis, og inviterte hele heisbransjen til en dialogkonferanse for åpen diskusjon.

- Dette har aldri noen lykkes med tidligere, og lenge så det ut til å være vanskelig å samle hele bransjen denne gangen også. Men med god drahjelp fra Heismontørenes fagforening ble oppmøtet godt og dialogen fruktbar, heter det i en melding fra Omsorgsbygg.

Omsorgsbygg har mange eiendommer hvor det er helt kritisk at heisen fungerer. Dette gjelder blant annet sykehjem og omsorgsboliger hvor beboerne er avhengige av heis for å komme seg mellom etasjene. Mange av heisene til foretaket er av eldre årgang, noe som kan gi visse driftsutfordringer.
- Vi ønsker nå en rammeavtale hvor driftsstabilitet med færrest mulig stopp og kortest mulig nedetid er to nøkkelfaktorer, skisserer driftsansvarlig hos Omsorgsbygg, Sigmund Tønnesen, som sammen med kollegene Nina Mellem, Øystein Solberg og Bror Andresen har stått på for å få god deltakelse og kvalitet på dialogkonferansen.

- Det er en milepæl i heisbransjen at man kan snakke om kvalitet på service og vedlikehold åpent sammen med kunden. Nettopp dette med å diskutere kvalitet, og ikke pris på service, er noe vi i fagforeninga har jobbet lenge med sammen med innholdet på service på heis og for å dekke behovet til kunden. Vi håper at enda flere vil gjøre det samme som Omsorgsbygg har gjort, å invitere leverandørene til dialogkonferanse. Vi bistår gjerne i en slik prossess for å få det til, sier Markus Hansen, leder i Heismontørenes Fagforening.