Prosjektleder statlige leieavtaler i privatmarkedet

FirmaStatsbygg hovedkontor
FylkeOslo
Søknadsfrist17.04.2016

Statsbygg er statens rådgiver i leiesaker.

Rådgivningsseksjonen har ansvaret for å bistå statlige virksomheter som leier i et kommersielt utleiemarked. Vår oppgave er å sikre at staten er en profesjonell bestiller og leietaker i dette markedet. Rådgivningsseksjonen rådgir i alle faser av prosessen knyttet til leieforholdet, ved relokalisering, inngåelse av leieavtaler eller reforhandling av eksisterende avtaler. Fra innflytting til fraflytting og tilbakelevering. I tillegg er det et mål ved anskaffelse av nytt leieforhold å sikre muligheter for modernisering og fornyelse i arbeidsplassløsningene, forbedret samarbeid og effektivisering i den statlige tjenesteproduksjonen

Til Rådgivningsseksjonen søker vi etter forhandlingsvant prosjektleder med bygg- og eiendomsfaglig bakgrunn. Prosjektlederen har et selvstendig ansvar for sine rådgivingsprosjekter. Dette omfatter planlegging, styring og rapportering av fremdrift og avvik. Prosjektlederen fungerer som en viktig støttespiller for Statsbyggs kunder. Vedkommende må kunne foreta selvstendige vurderinger av forretningsmessige problemstillinger og kunne gjennomføre prosjekter i henhold til avtalte rammebetingelser. Det er viktig at prosjektlederen kommuniserer godt med både prosjektgruppen og oppdragsgiver.

Arbeidsoppgaver

  • Bistå i anskaffelse og utvikling av beslutningsgrunnlag knyttet til endrede lokalbehov
  • Bistå i forhandlinger med kommersielle tilbydere i eiendomsmarkedet
  • Utarbeide helhetlige løsningsforslag for å dekke kundens behov og etterleve Instruks om håndtering av bygge- og leiesaker i statlig sivil sektor, og statens øvrige føringer
  • Aktivt formidle nytteverdien av bistanden i markedet
  • Bidra til å styrke rådgivningstjenestens posisjon

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse på masternivå, fortrinnsvis innen eiendoms- eller byggfag. Kandidater med utdanning som eiendomsmegler må ha erfaring som megler av næringseiendom. Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanningsnivå.
  • Erfaring som prosjektleder av komplekse prosesser
  • Erfaring med forhandlinger av leiekontrakter innen næringseiendom
  • Fordel med erfaring fra offentlige anskaffelser
  • Svært god muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk og engelsk
  • Meget god kunnskap om og erfaring med bruk av MS Office-programmer

Språk

  • Norsk

Egenskaper

  • Relasjonsbygger med sterkt kundefokus
  • God forretnings- og kommersiell forståelse
  • Sterk gjennomføringsevne
  • Gode samarbeidsevner

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Spennende og utfordrende oppgaver for en av Norges mest profesjonelle eiendomsaktører
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Svært moderne, digitaliserte og aktivitetsbaserte arbeidsplassløsninger
  • Fleksibel arbeidstidsordning
  • Støtteordninger for trening og eget bedriftsidrettslag
  • Gjennom Statens pensjonskasse får du gode pensjons- og forsikringsordninger, samt tilbud om boliglån
  • Stillingen avlønnes i ltr. 72 - 82, for tiden fra kr 640 700,- til kr 826 000,- per år, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
  • Noe reisevirksomhet må påregnes

Søk stilling

Kontaktinfo: Marit Roheim, avdelingsdirektør (+47) 994 81 000


Vis flere stillinger: