Avdelingsleder for Oslo og Akershus

Kinnarps leverer komplette interiørløsninger til kontor, skole og helse. Høy kvalitet og lav miljøpåvirkning kjennetegner hele verdikjeden - fra råmateriale til ferdige løsninger for arbeidsplassen. Kinnarps-gruppen omsetter for totalt SEK 3,8 mrd. I Norge omsettes det gjennom Kinnarps AS for NOK 540 mill. Kinnarps er i dag Europas største produsent av interiørløsninger. Selskapet har salgsvirksomhet i 39 land, og datterselskaper i 15 land. I Norge har Kinnarps 10 egeneide avdelinger og er representert gjennom 19 forhandlere. For mer informasjon se www.kinnarps.no.

FirmaRandstad for Kinnarps
FylkeAkershus
StedEiksmarka
Søknadsfristsnarest

Til Kinnarps avdelingskontor på Eiksmarka i Bærum søker vi nå etter en drivende dyktig Avdelingsleder som skal forvalte og videreutvikle markedet i Oslo og omegn.

Kinnarps er markedsleder og har i dag en betydelig kundeportefølje. Det er kontinuerlig fokus på å gjøre kundene fornøyde gjennom god service, høyt kunnskapsnivå, bærekraftige løsninger, høy tilgjengelighetsgrad, samt å holde det man lover. Hos Kinnarps verdsettes egenskaper som fremsynthet, kreativitet, ansvarlighet, ydmykhet og godt humør.

Kinnarps har inngående kunnskap om hvilke samfunnsmessige trender som kommer til å påvirke arbeidsplassene våre. Med denne kunnskapen og med gode analyseverktøy har Kinnarps mulighet til å gi kundene en bedre dag på jobben - i dag og i fremtiden.

Stillingen rapporterer til adm. dir i Kinnarps AS.

Arbeidsoppgaver

Som avdelingsleder vil du jobbe i tett relasjon med ansatte, kunder, leverandører og ledelse i et veletablert konsern. Du vil ha ansvar for oppnåelse av avdelingens økonomiske mål ved å lede, coache og inspirere et team på 20 kunnskapsrike medarbeidere. Dette innebærer bl.a:

  • Lede og coache de ansatte mot felles mål og inspirere til utvikling og samarbeid
  • Utvikle og organisere lokale salgs- og markedsaktiviteter innenfor gitte rammer
  • Støtte selgerne i salgsprosesser/avtaleforhandlinger
  • Bidra til økt salg og vekst gjennom identifisering og deltagelse i større anbudsforespørsler mot offentlige og private kunder
  • Arbeidet aktivt mot viktige premissgivere i bransjen for å identifisere forretningsmuligheter i en tidlig fase
  • Personalansvar og daglig ledelse av avdeling
  • Ansvar for avdelingens økonomi, rapportering og budsjettering mot sentral ledelse
  • Være en tydelig frontfigur som bidrar positivt til det faglige og sosiale miljøer

Ønskede kvalifikasjoner

  • Relevant ledererfaring og dokumenterte resultater som salgsleder
  • Solid erfaring og inngående forståelse for B2B salg - med et bevist forhold til hva som skal til for å lykkes i salgsprosessen
  • Erfaring med storkunde- og prosjektsalg
  • Erfaring med besvarelse av offentlige anbudsprosesser og rammeavtaler
  • Kjennskap til næringslivet i Oslo og omegn
  • Erfaring fra møbelbransjen er ønskelig, men ikke avgjørende
  • Relevant høyere utdannelse
  • Økonomisk forståelse og kjennskap til regnskap, budsjettering og rapportering
  • God IT-forståelse generelt og MS Excel spesielt
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Motiverende, energisk og initiativrik
  • God forretningsforståelse - forstå helheten og sammenhengen i hele verdikjeden
  • Utadvendt - evne å bygge langsiktige og bærende relasjoner
  • Kundeorientert - kunne sette seg inn i kundenes behov og utfordringer
  • Resultatorientert - kunne prioritere å tenke langsiktig
  • Tillitsskapende, ærlig og etterrettelig
  • En, tydelig, forutsigbar, og inkluderende lederstil
  • Et oppriktig ønske om å lykkes sammen med ditt team
  • Strukturert - mestre å ha mange baller i luften samtidig - og lande dem

Vi tilbyr

  • Jobb hos en markedsleder med kjent merkevare og solid økonomi
  • En spennende og utviklende stilling med stor muligheter for personlig utvikling
  • Innflytelse og store muligheter til å skape resultater gjennom målrettet lagarbeid
  • En sterk og inkluderende bedriftskultur
  • Stor frihet under ansvar
  • Gode betingelser, med bl.a. firmabil, bonus, pensjon- og forsikringsordninger
  • Meget kompetente og motiverte medarbeidere og et åpent og godt arbeidsmiljø
  • Moderne og inspirerende lokaler

Noe reiseaktivitet i distriktet må påregnes.

For ytterligere informasjon om stillingen kan du kontakte Sr. Rådgiver Atle Sæther på telefon 91 91 39 99 eller til atle.sather@randstad.no 

Søk på stillingen ved å benytte "søk her" knappen her 

Søknader behandles fortløpende og vil bli behandlet konfidensielt.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Vis flere stillinger: