Nye Veier AS ønsker kontakt med dyktige controllere til våre utbyggingsområder

Nye Veier AS er etablert og operativt fra 1. januar 2016. Selskapet eies av Samferdselsdepartementet og er lokalisert med hovedkontor i Kristiansand. Oppstartporteføljen består av åtte veistrekninger i Sør- og Midt-Norge med en investeringsramme på ca. 130 mrd. kroner. Selskapet etablerer nå en slank byggherreorganisasjon som skal sikre helhetlig og kostnadseffektiv utbygging og drift av trafikksikre hovedveier.

Vi ønsker at ledere og medarbeidere i organisasjonen skal være gode rollemodeller og ha komplementær kompetanse. Vi vektlegger egenskaper som nytenkning, høy integritet og en offensiv holdning inn mot prosjektutvikling og gjennomføring. 

FirmaExperis for Nye Veier
FylkeHedmark
StedHamar
Søknadsfrist30.04.2016

BLI MED PÅ NORGES STØRSTE VEIPROSJEKTER!

Nye Veier AS ønsker kontakt med dyktige controllere til våre utbyggingsområder

Den sentrale økonomifunksjonen er lagt til vårt hovedkontor i Kristiansand. I hvert av våre geografiske utbyggingsområder vil det være controllere, som er økonomifunksjonens forlengede arm inn i prosjektene.
Disse vil ha sin faglige rapportering til leder for controlling, og samtidig være del av den lokale prosjektledelsen.

Ansvar og hovedoppgaver:
• Sikre korrekt prosjektrapportering og god intern kontroll over finansiell rapportering
• Være en pådriver for å gjennomføre strategiske målsettinger i prosjektet
• Bidra til fokus på kostnadseffektive prosesser og at prosjektrammen holdes
• Være en pådriver for god kostnadsstyring og likviditetsstyring av prosjektet
• Bidra til god mål- og resultatstyring i prosjektet
• Utarbeide løpende økonomiske analyser, budsjett og prognoser for prosjektet
• Sikre god risikostyring og intern kontroll, og fasilitere risikostyring i prosjektet
• Oppfølging mot leverandører, offentlige myndigheter og andre prosjektrelaterte forhold
• Løpende rapportering og deltagelse i økonomifaglige nettverk internt i selskapet
• Budsjett og regnskap for respektive utbyggingsområde

Utdanning:
• Master i økonomi eller lignende

Arbeidserfaring/kompetanse:
• Erfaring fra økonomistyring i større prosjekter, gjerne byggeprosjekter inn mot vei og anleggssektoren
• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
• Gode samarbeidsegenskaper, internt og mot andre interessegrupper

Personlige egenskaper:
• Evne å skape engasjement og eierskap hos alle aktører i prosjektet
• Løsningsorientert og helhetstenkende
• Gode analytiske evner og evne til å se sammenhenger
• Nytenkende og resultatfokusert
• Lagspiller – opptatt av selskapets samlede resultater
• Åpen, ærlig og høy integritet

Kontorsted vil være Lillehammer

Søknadsinformasjon:
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Har du spørsmål, ta kontakt med følgende fra Experis AS
• Anette Theien, Senior rådgiver, Telefon: 416 81 772,
e-post: anette.theien@no.experis.com

Annonsen vil være synlig frem til 30. april 2016

Klikk her for å komme til vår hjemmeside hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.

Vis flere stillinger: