- Den nye identiteten reflekterer godt selskapet slik det er i dag; en effektiv bedrift med dyktige ansatte, som leverer produkter med design kunder vil ha og med svært høy teknisk kvalitet, sier Anders Jakobsson, CEO for Fibo Group.

Fibo Trespo blir Fibo

Onsdag skiftet Fibo Trespo navn til Fibo, fikk ny logo og satte i gang prosessen med å utvide sin kapasitet betydelig.

- Det arbeidet vi satte i gang i dag vil stå ferdig høsten 2017, da vil vi ha en fabrikk som har langt høyere kapasitet, mindre ledetid og som vil gi oss store råvarebesparelser, sier daglig leder i Lyngdal, Torfinn Knutsen.

- Det er på alle måter en betydelig investering vi gjør nå, men effektene vil bli store og viktige for vekst fremover. Vi vil kunne produsere opp mot åtte millioner kvadratmeter per år samtidig som vi halverer vårt eget strømforbruk, bærekraft og miljø er viktig for oss”, legger Knutsen til.

Siden Fibo ble kjøpt av FSN Capital sommeren 2015, har flere større prosjekter blitt satt i gang, blant annet får selskapet nå en ny visuell identitet, og som raskt vil bli synlig for mange flere.

- Den nye identiteten reflekterer godt selskapet slik det er i dag; en effektiv bedrift med dyktige ansatte, som leverer produkter med design kunder vil ha og med svært høy teknisk kvalitet. Det er allerede en suksesshistorie på alle måter. Men vi tror potensialet for Fibos teknologi og produkter er mye større - så den viktigste grunnen til at vi nå styrker merkevaren Fibo er fremtidig vekst, i og utenfor Norge, sier Anders Jakobsson, CEO for Fibo Group i en pressemelding.

Fibos løsninger og systemer er ofte brukt i bad og kjøkken i dag, og har vært godkjent for våtrom i snart 20 år.

- Med Fibo kan du sette opp et nytt bad med det designet du ønsker på en helg, og da får du en løsning som har lang levetid, er sikker og vanntett, og svært enkel å holde ren, sier Jakobsson.