De foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut ArchitecturesDe foreslåtte tårnene i New Dehli skal bygges med tre fra Dehliskogen, og skal samle urbane selskaper og bønder i felleskap, med parkkledde gangbruer mellom tårnene. Illustrasjon: Vincent Callebaut Architectures

Foreslår økologisk høyhusklynge i tre

Seks bærekraftige tårn i tre planlegges i New Dehli i India.

Et prosjekt som omfatter seks bolig- og næringsbygg på opptil 36 etasjer, bygget i lokalt tre og med bærekraftighet som gjennomgående tanke, planlegges i New Dehli i India.

Det ambisiøse prosjektet har fått navnet Hyperions, etter verdens høyeste tresort. Prosjektet er utviklet av en indisk landbruksøkolog hos arkitektkontoret Vincent Callebaut Architectures.

– Jeg har utviklet dette hagetårnprosjektet med tanke på desentralisering av både energi og matproduksjon. Fremgangen er holistisk, med en kombinasjon av høyteknologiske og lavteknologiske løsninger, uttaler hjernen bak prosjektet, identifisert som Amlankusam, på arkitektkontorets nettsider.