Foto: nyebilder.no

Vellykket omdømmedugnad for Bryn-Helsfyr

Ansatte på Bryn-Helsfyr tegner et positivt og styrket bilde av områdets omdømme, og bekrefter at det har byens beste tilgjengelighet, en miljøvennlig profil og en posisjon som det viktigste kontorområdet øst for Oslo sentrum.

Dette fremgår av en ny undersøkelse gjennomført av Norstat for Bryn-Helsfyr-samarbeidet.

Undersøkelsen, der 240 kontoransatte i 60 virksomheter på Bryn og Helsfyr har svart på spørsmål om reisevaner og syn på områdets kvaliteter og omdømme, ble gjennomført i januar/februar 2016.

Totalvurderingen av Bryn-Helsfyr som arbeidssted viser en gjennomsnittscore på 8,1 på en skala der 1 er svært dårlig og 10 er svært bra. Trivsel og effektivitet rangeres likt med 8,1. Området scorer aller best på tilgjengelighet via kollektivt (8,9), vei og nærhet til sentrum. Et av byens beste kollektivtilbud ligger til grunn for en kraftig økning i andelen som bruker kollektivt til jobb i området.

Brukerne gir områdets omdømme en gjennomsnitts-score på 7,7 på samme skala. Og et klart flertall (56 prosent) av dem som har noen mening om det svarer at omdømmet har blitt forbedret de siste to årene.

85 prosent har primært positive assosiasjoner til området, 12 prosent nøytrale. Av dem som har noen mening om det er 84 prosent helt eller delvis enige i at Bryn-Helsfyr har et godt rykte som arbeidssted, 93 prosent at det er det viktigste kontorområdet øst for Oslo sentrum og 80 prosent at det har en miljøvennlig profil.

- Dette er gode nyheter for alle med interesser i området, ikke bare oss som jobber aktivt med informasjon og omdømmebygging. Lokale virksomheter og deres ansatte er en kjernemålgruppe, og tallene viser at vi har tusenvis av gode ambassadører, sier Per Kristian Lundquist i Sandia. Han er talsmann for Bryn-Helsfyr-samarbeidet, der store og små eiendomsaktører med interesser i området driver langsiktig informasjonsarbeid og omdømmebygging av området som Oslos knutepunkt for næringsvirksomhet.