Innkjøper / Supply Chain Specialist

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 140 utsalgssteder, 2000 ansatte og nærmere 7 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér og Byggi. Logistikk består av 10 logistikkanlegg og har 90 kranbiler, 15 trailere/vogntog og 300 ansatte. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 193000 medarbeidere i 64 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist23.03.2016

En av våre medarbeidere har takket ja til stillingen som fagsjef internt hos oss og vi søker i den forbindelse etter stillingen som innkjøper. Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk.Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!

Arbeidsoppgaver:

  • Bestillinger og oppfølging av egen produkt portefølje mot leverandør i M3 og E3
  • Oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold i M3 og E3
  • Kontrollere inngående ordrebekreftelse og faktura fra leverandør mot vår bestilling
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles etc
  • Sikre optimal vareflyt og leveranser i Optimera
  • Være en ressursperson innen logistikk for andre avdelinger i organisasjonen

Kompetansekrav:

  • God kjennskap til våre datasystemer E3 og M3, og bruk av data som arbeidsverktøy
  • Høyere utdanning innen logistikk, økonomi eller lignende
  • Erfaring innen innkjøp og god kjennskap til logistikk og vareflyt
  • God økonomisk forståelse
  • Gode formidlingsevner på engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
  • Evne til å sette seg inn problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger

Personprofil:

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Systematisk, nøyaktig og analytisk
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer
  • Motiverende og resultatjagende
  • Høy arbeidskapasitet

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo, og stillingen rapporterer til fagsjef. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef Inger Åse Hernes, tlf. 900 90 553 eller inger.hernes@optimera.no.

Høres dette interesant ut sendes CV og søknad elektronisk, søk her

Vis flere stillinger: