Innkjøpsleder

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1400 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

FirmaMesta
FylkeMøre og Romsdal
StedMolde
Søknadsfrist29.02.2016

Mesta region Midt søker nå etter innkjøpsleder med kontorsted i Molde.

Vi ser etter deg som vil jobbe med kontraktsinngåelse, -implementering og -oppfølging for driftsområdene. Innkjøpsleder skal være en faglig støtte og ressurs innen fagfeltet innkjøp, forhandling og logistikk. Stillingen rapporterer til regionsdirektør. Reisevirksomhet i regionen må påregnes.

Kontaktpersoner for stillingen: Regionsdirektør Arne Årsbog, tlf. 959 37 740

Mesta AS er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonalitet eller etnisk bakgrunn.

ARBEIDSOPPGAVER

  • Være en innkjøp- og logistikkfaglig ressurs for prosjekt og driftskontrakter i Mesta AS
  • Gjennomføre forhandlinger og inngå avtaler for distrikt/driftslag og region/prosjekt ihht. gjeldende fullmakts matrise
  • Bistå med å veilede, tilrettelegge, kvalitetssikre anskaffelser og leveranser
  • Bidra i kalkulasjonsprosessen ved større prosjekt og driftskontrakter
  • Gjennomføre større anskaffelser i tett samarbeid med behovsinnehaver/linjeansvarlig
  • Følge opp leveransekvalitet og leverandørinformasjon, samt kommunisere avvik til leverandører
  • Etablere nødvendig kontakt og rutiner for effektiv informasjonsutveksling mot region/distrikt/driftslag
  • Oppdatere og vedlikeholde avtaler samt distribuere informasjon om eksisterende og nye avtaler til brukerne i Mesta

KVALIFIKASJONER

  • Teknisk og/eller økonomisk/ juridisk utdannelse. Videreutdannelse innen logistikk og innkjøp er ønskelig
  • Kontrakts forståelse og forhandlingserfaring
  • Fortrinnsvis erfaring fra bygg- og anleggssektoren
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig

PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Analytisk og initiativrik
  • Evnen til å samarbeide godt på alle nivåer i selskapet
  • Være en pådriver i utviklingen innenfor sitt fagområde
  • Evne til å arbeide selvstendig og målrettet
  • Gode kommunikasjons-/presentasjonsegenskaper
  • Kremmerånd

VI TILBYR

  • God personalforsikring, helseforsikring, og pensjonsordning
  • Konkurransedyktige lønn og bonusordning
  • En faglig utfordrende og variert stilling i et godt arbeidsmiljø

Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: