Anskaffelseskoordinator Vadsø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeFinnmark
StedVadsø
Søknadsfrist23.02.2016

Jurist innen offentlige anskaffelser - Vadsø

Statens vegvesen forvalter store ressurser og har mange spennende og samfunnsviktige oppgaver foran seg. Ønsker du å være med på utviklingen i Nord-Norge er du kanskje vår nye anskaffelseskoordinator i Vadsø?

Stillingen som anskaffelseskoordinator er plassert i seksjon for juridiske saker og anskaffelser. Seksjonen bistår hele regionen med juridisk rådgivning og saksbehandling innenfor flere rettsområder, og har en koordinerende og rådgivende rolle ved anskaffelser av varer, tjenester og bygg- og anleggsarbeider.

Seksjonen er lokalisert i Bodø, Tromsø og Vadsø og består av 11 medarbeidere. Stillingen har kontorsted i Vadsø, men du vil jobbe tett sammen med seksjonsleder i Tromsø og seksjonens medarbeidere ved de andre kontorstedene.

Din viktigste oppgave vil være anskaffelsesrettslig rådgivning og saksbehandling overfor avdelingene i regionen. Oppgavene er knyttet til:

  • utarbeidelse av konkurransegrunnlag og kunngjøring av konkurranser
  • firmakvalifisering, evaluering av tilbud og tildeling av kontrakt
  • forhandlinger
  • klagesaker og håndtering av innsynskrav etter offentleglova
  • intern opplæring innen lov og forskrift om offentlige anskaffelser, policy og rutiner

Kvalifikasjoner

Du må ha juridisk embetseksamen/mastergrad i rettsvitenskap. Det er ønskelig at du har erfaring innenfor rettsområdet offentlige anskaffelser eller annen juridisk rådgivning og saksbehandling.

Vi trenger deg som viser initiativ og vilje til å gjennomføre gode anskaffelsesprosesser. I vårt tverrfaglige miljø med mange og utfordrende prosesser verdsettes evnen til å samarbeide og å være serviceinnstilt og løsningsorientert. Du må kunne jobbe selvstendig og strukturert. God muntlig og skriftlig fremstillingsevne vil bli vektlagt.

Stort engasjement, mye ansvar og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer

Vi tilbyr også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

Flere opplysninger kan fås ved henvendelse til seksjonsleder Lillian Paulsen, tlf. 776 17 603/ 907 22 923 eller e- post lillian.paulsen@vegvesen.no

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten kan bli offentliggjort, selv om du har bedt om unntak fra denne, jf. offl. § 25. Du vil i så fall bli varslet.

Søk på jobben her

Vis flere stillinger: