Direktør Freddy Eriksen i Maxbo Proff (i midten) er svært tilfreds med deltagelsen på Maxbo Proff-messen på Lillestrøm. Markedsdirektør Eirik Grønlie (til venstre) og kategorisjef trelast, Rune Kjølberg, smiler like bredt.

Proff byggearena på Lillestrøm

Med 1.300 deltagere fra byggebransjen, ble Maxbo Proff-messen innledet på Lillestrøm i fredag.

Store og små kunder, eksisterende og nye hadde registrert seg på den første av de tre dagene til messen Maxbo Arena, som er forbeholdt den proffe delen av byggebransjen.

– Dette er ny rekord, og vi har hatt en vekst på 20 prosent sammenlignet med proffdagen på messen i fjor, sier Freddy Eriksen, direktør i Maxbo Proff, til Byggeindustrien.

–Kompetansebygging

Det er 14. gang messen blir arrangert, og ifølge Eriksen har det kommet veldig mange positive tilbakemeldinger fra både kunder og leverandører.

– Vi har en veldig offensiv satsing i Maxbo Proff. Hensikten med denne messen er å bygge kompetanse, og å gjøre hverdagen enklere for kundene. Vi skal finne effektive løsninger, sier Eriksen, som også sitter i ledergruppen i Løvenskiold Handel AS.

Trefase-konsept

Maxbo Proff har delt byggeprosessen i tre faser.

– Den ene er prosjektering og planlegging, deretter byggeprosessfasen og til slutt administrasjonsfasen.

– Når vi har utviklet våre tjenester og konsepter, så har vi tatt utgangspunktet i våre kunders hverdag, utfordringer og hvordan byggeprosessen ser ut. Vi er stolte av å presentere bransjens mest kundevennlige totalløsning, sier Eriksen.

Ser etter samarbeidspartnere

Han forteller at Maxbo proff har plukket ut leverandørene ut i fra hvem de ser for seg som samarbeidspartnere.

– På proffdagen har vi 50 leverandører, mens lørdag og søndag blir det 70 leverandører her. Totalløsningen vi har bygget opp, er basert på kundens naturlige prosjektprosess. Samtidig har vi hatt fokus på hvordan vi kan øke salget og få mer lojale kunder, sier Eriksen.