Assisterende Eiendomsdirektør

Bygg spiller en sentral rolle i menneskers liv og har en påvirkning på miljøet. Forvaltningen av den kommunale bygningsmassen er derfor en viktig samfunnsoppgave. Omsorgsbygg Oslo KF er blant Norges største eiendomsforvaltere med nesten 900 000 m2 fordelt på over 640 eiendommer. Foretaket forvalter en variert og krevende eiendomsportefølje, som består av barnehager, sykehjem, omsorgsboliger, rusinstitusjoner, brannstasjoner og andre viktige formålsbygg. Vi har 160 medarbeidere som dekker et bredt kompetansefelt innen eiendom.
Omsorgsbygg har som strategisk mål å være ledende på utvikling av miljøvennlige og energieffektive helse- og omsorgsbygg, med en offensiv satsning blant annet på fornybar energiproduksjon. Vi samarbeider tett med nasjonale og internasjonale forskningsmiljøer.

Omsorgsbyggs visjon er: "Bedre bygg, bedre liv"

FirmaOmsorgsbygg Oslo KF
FylkeOslo
Søknadsfrist25.01.2016

Er du vår nye assisterende eiendomsdirektør?

Omsorgsbygg planlegger en stor økning i byggeaktiviteten de nærmeste årene, og vi har høye ambisjoner innen miljø og energi.

Vi søker en utviklingsorientert leder for fag- og utviklingsenheten. Enheten består av rådgivere med nøkkelkompetanse innenfor områdene energi og miljø, byggautomasjon, brannsikkerhet, IKT og eiendomsutvikling. Enheten bistår de øvrige avdelingene i Omsorgsbygg. Stillingen rapporterer til Eiendomsdirektør.

Som assisterende eiendomsdirektør har du bred kunnskap om bygg og god forståelse for teknologi i bygg. Du kan dokumentere gode lederegenskaper og har en strukturert og fremtidsrettet arbeidsform. En viktig oppgave for den nye lederen vil være å bidra til utvikling av vårt kompetente rådgivermiljø, slik at foretaket innfrir miljøambisjonene.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for foretakets støttefunksjoner innen energi og miljø, byggautomasjon, brannsikkerhet, IKT og eiendomsutvikling
  • Bidra ved utarbeidelse og oppfølging av strategiske planer i avdelingen
  • Følge opp og videreutvikle foretakets støttefunksjoner innen energi og miljø, byggautomasjon, brannsikkerhet, IKT og eiendomsutvikling
  • Budsjett- og resultatansvar for enheten
  • Bidra til god samhandling på tvers i foretaket
  • Personal- og rekrutteringsansvar for egen enhet

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på høgskole- eller universitetsnivå innen relevante fagområder, kandidater med sivilingeniørutdanning innen bygg, automasjon eller tilsvarende er ønskelig
  • Relevant erfaring fra ett eller flere av fagområdene, samt erfaring fra eiendom og god forståelse for teknologi i bygg
  • Ledererfaring og gode lederegenskaper
  • Kompetanse innen prosjektgjennomføring og prosjektutvikling
  • God økonomikunnskap

Egenskaper

  • Resultat- og serviceorientert
  • Strukturert og systematisk
  • Utviklingsorientert
  • Svært gode samarbeidsevner
  • Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Fleksitidsordning, 37,5 timer pr. uke
  • Lønnstrinn: 64-73

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell legning, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

I henhold til offentlighetsloven § 25,2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette.

Søk stilling

Spørsmål om stillingen

Kristian Lennertzen, Rådgiver Capus

Telefon 916 16 073

Kristoffer Almeland, Rådgiver Capus

Telefon 988 14 341

Vis flere stillinger: