Business Controller

Infratek er et ledende nordisk konsern innen bygging, drifting og vedlikehold av kritisk infrastruktur. Konsernet leverer et bredt spekter av tjenester innen strømforsyning, jernbanesystemer, fibernett og belysning. Infratek har 1350 ansatte i Norge, Sverige og Finland omsetning i 2013 på NOK 2,7 milliarder. Les mer på www.infratek.no.

FirmaRandstad for Infratek
FylkeOslo
Søknadsfristsnarest

Infratek har som mål å bli ledende i Norden innen bygging, drifting og sikring av infrastruktur. For å være rustet til dette, har vi behov for en Business controller som kan være med på å løfte divisjonen og bidra til lønnsom og forretningsorientert drift. For å trives i rollen som Business controller i Infratek er du forretningsorientert og tar initiativ, samt at du trives med å ta ansvar for prosesser og være en støtte ut i organisasjonen. Stillingen rapporterer til divisjonssjef og sitter i divisjonens ledergruppe.

Arbeidsoppgaver

  • ansvar for rettidig rapportering til ledelse og styre
  • sikre kvalitet i divisjonens periodeavslutning
  • oppfølging av nøkkeltall, inntekter og kostnader
  • bidra i kalkulering av prosjekter
  • beregning av arbeidskapital/cash flow i divisjonen og prosjekter
  • oppfølging av kalkyler og avviksanalyser i prosjekter/ driftsavtaler
  • delta i budsjett og prognosearbeid
  • lønnsomhetsberegninger/effektiviseringer og kostnadskontroll
  • være en støttespiller for divisjonssjef og avdelingsledere
  • delta i styringsgruppemøter og vant til å jobbe strategisk

Ønskede kvalifikasjoner

  • høyere økonomisk utdannelse, siviløkonom eller tilsvarende
  • minimum fem års relevant erfaring, gjerne fra bygg- eller anleggsbransjen
  • god regnskaps- og økonomiforståelse
  • erfaring med prosjektregnskap
  • meget gode excelkunnskaper
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne i norsk og engelsk
  • gjerne kompetanse i ERP systemet IFS

Personlige egenskaper

For å lykkes som controller i Infratek må du være faglig dyktig, analytisk, nøyaktig og strukturert. Du må være selvstendig og ansvarsbevisst, og samtidig ha gode samarbeids- og kommunikasjonsevner. Evne til å se forbedringspotensialer og løsninger er viktig, og det samme er godt humør og entusiasme. Du må trives i rollen som støttespiller og sparringspartner for avdelingslederne, og ha et våkent blikk på prosjekter og oppfølging av disse. Det er viktig at du har god forretningsforståelse.

Vi tilbyr

Til den rette kandidaten kan vi tilby en utfordrende, variert og spennende stilling i Nordens ledende totalleverandør innen sitt område. Det vil være store muligheter for både faglig og personlig utvikling, og arbeidsmiljøet preges av dyktige og entusiastiske kollegaer. Konkurransedyktige betingelser.

Har du spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med Randstad ved Christine Berg på mobil 950 85 575 eller christine.berg@randstad.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Søk stilling

Vis flere stillinger: