Team Leader Supply Chain (trelast og plater)

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 140 utsalgssteder, 2000 ansatte og nærmere 7 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Trend og BYGGI. Logistikk består av 9 logistikkanlegg og har 90 kranbiler, 15 trailere/vogntog og 300 ansatte. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain som har 193000 medarbeidere i 64 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist14.02.2016

Vår fagsjef / Team Leader Supply Chain skal ta fatt på nye utfordringer internt i Optimera og vi søker med dette etter en ambisiøs, besluttsom og handlekraftig fagsjef. Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk. Vi ser for oss en person som har erfaring som operativ innkjøper og som nå er klar for nye utfordringer, og som evner å styrke og utvikle teamet og avdelingen. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!

Arbeidsoppgaver:

  • Personal- og fagansvar for 3 personer
  • Ansvarlig for ordinær drift innad i gruppen, herav arbeidsfordeling, kvalitetsoppfølging og kommunikasjon utad
  • Bestillinger mot leverandør i M3 og E3
  • Oppfølging av grunndata, prognoser og generelt vedlikehold i M3 og E3
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er
  • Ordrebekreftelser, purringer og oppfølging av bestillinger mot leverandør
  • Sikre god og tett relasjon inn mot kategori, salg og logistikk
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles etc
  • Sikre optimal vareflyt i Optimera

Kompetansekrav:

  • Erfaring i bruk av ERP system. Innkjøpsavdelingen i Optimera bruker systemene M3 og E3 og sertifisering i bruk av E3 vil bli påkrevd
  • Høyere utdanning innen logistikk, økonomi eller lignende
  • Solid erfaring innen innkjøp og god kjennskap til logistikk og vareflyt
  • God økonomisk forståelse
  • God produkt forståelse
  • Gode formidlingsevner på engelsk og norsk, skriftlig og muntlig
  • Evne til å sette seg inn problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger

Personprofil:

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Systematisk, nøyaktig og analytisk
  • Motiverende og resultatjagende
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer
  • Har høy integritet og gode etiske holdninger
  • Pålitelig med høy arbeidskapasitet

Til den rette personen kan vi tilby:

  • Konkurransedyktige betingelser, inkl gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Dyktige kollegaer i et godt arbeidsmiljø
  • Mulighet for å utvikle deg videre i karrieren
  • Tilgang til firmahytte

Stillingen rapporterer til innkjøpssjef. Arbeidssted vil være Oslo. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef Inger Åse Hernes, tlf. 900 90 553.

Søknad og CV merkes ”Fagsjef” og sendes inn elektronisk via denne siden

Vis flere stillinger: