Vil du jobbe med effektiviseringsarbeid i Statens vegvesen?

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7300 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Vegdirektoratet
FylkeOslo
Søknadsfrist05.01.2016

Ansvaret for å lede og følge opp effektiviseringsarbeidet i Statens vegvesen er nylig lagt til seksjon for Virksomhetsutvikling. Seksjonen jobber blant annet med utvikling, forbedring og endringsprosesser i hele Statens vegvesen og er i dag et team på 12 medarbeidere. Statens Vegvesen har et effektiviseringsmål på interne kostnader og søker en erfaren person til dette arbeidet.

Ditt ansvar og dine arbeidsoppgaver vil være å utvikle etatens evne til å realisere effektiviseringsgevinstersamt være virksomhetens fremste fagperson på området. Videre vil du ha en nøkkelrolle i å initiere, følge opp og evaluere effektiviseringstiltak for organisasjonen som helhet. Du vil også få ansvaret for å etablere og lede gevinstteam, og drive samarbeid på tvers for å realisere effekter, samt utarbeide måleindikatorer, analyser og modeller. Du vil også jobbe med strategisk tema og analyser, så vel som taktiske analyser og isolerte forbedringstiltak.

Kvalifikasjonskrav og erfaring

  • utdanning fra universitet eller høgskole (minimum 3 år) med relevant fagkrets.
  • Krav til utdanning kan fravikes for kandidater med relevant erfaring, sterk og allsidig forståelse fra fagområdene og gode personlige forutsetninger for stillingen
  • erfaring fra effektiviseringsprosesser i større offentlige og/eller private virksomheter, med dokumenterbar gevinst
  • erfaring i bruk av relevant metodeverk, ulike analyseverktøy, programstyring og rigging av forbedringsprogrammer samt god kunnskap om økonomi
  • gode Excel-kunnskaper
  • kjennskap til styringsdialog med myndighetene

Vi ønsker oss en medarbeider som er fremtids- og målrettet, og som gjennom faglig tillit får gjennomslag i virksomheten. Du er analytisk, engasjert og har meget gode skriftlige fremstillingsevner.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT ( www.nokut.no).

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert fagmiljø som driver vårt kvalitetsarbeid. Vi deler kunnskap og jobber tett sammen. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer. Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også

  • etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll og utvikling
  • godt arbeidsmiljø i et flott og lyst kontorbygg med fin beliggenhet ved Alnaelva på Bryn i Oslo, med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse

Lønn avtales nærme i samsvar med vår lønnspolitikk

Vil du vite mer om stillingen kan du kontakte avdelingsdirektør Jon Lykke på tlf. 481 46 283.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Søk stillingen på www.vegvesen.no/jobb innen 5. januar 2016.

Vis flere stillinger: