Innkjøper

Nye Veier AS er under oppbygging og skal være operativt fra 1. januar 2016. Selskapet eies av Samferdselsdepartementet og er lokalisert i Kristiansand. Oppstartsporteføljen består av syv veistrekninger med en investeringsramme på ca. 130 mrd. kroner. Toppledergruppen er ansatt, og nå fortsetter arbeidet med etableringen av en slank, effektiv byggherreorganisasjon som skal sikre helhetlig og kostnadseffektiv utbygging og drift av trafikksikre hovedveier.

Alle ledere og medarbeidere i organisasjonen skal være gode rollemodeller og ha komplementær kompetanse og egenskaper som sikrer nytenkning, offensivitet og profesjonalitet i prosjektutvikling og gjennomføring.

FirmaExperis for Nye Veier
FylkeVest-Agder
StedKristiansand S
Søknadsfrist06.01.2016

På vegne av Nye Veier AS søker vi Innkjøpere

Vil du være med å bygge nasjonale hovedveier – ”raskere, bedre og billigere”?
Vi søker erfaren og dyktig medarbeider med solid kompetanse, fortrinnsvis fra relevante bransjer med store og komplekse prosjekter hvor helse, miljø og sikkerhet har første prioritet.

Du må være strategisk sterk og samtidig evne operativ oppfølging og gjennomføring.
Nye Veier AS er i utvikling og du må trives med å finne løsninger som gavner selskapet fremfor egen avdeling, og motiveres av å kunne ta på deg nye roller etter hvert som selskapet utvikles.

Ansvar og hovedoppgaver:

  • Gjennomføre konkurranser for NV i henhold til Lov om offentlige anskaffelser
  • Utarbeide nødvendige konkurransegrunnlag i hht selskapets maler og gitte krav til kvalifisering og tildelingskriterier
  • Bistå med å kvalifisere leverandører
  • Innhente tilbud som sikrer en god konkurranse
  • Sammen med evalueringsteamet evaluere tilbud
  • Gjennomføre forhandlinger med aktuelle tilbydere
  • Bistå i innstilling på valg av leverandør
  • Sikre at avtale med valgt leverandør blir inngått
  • Sikre at inngått kontrakt overføres til oppfølging og kontroll i prosjektet
  • Bidra til å sikre at leveranser til prosjektene skjer i hht riktig tid og kostnad
  • Sikre at gjennomføringen gjøres i hht selskapets til enhver tid vedtatte styringssystem

Utdanning:

  • Høyere relevant utdannelse, Bachelor eller Masternivå

Arbeidserfaring og kompetanse:

  • Erfaring fra arbeid med konkurranser i store prosjekter
  • Det er ønskelig med erfaring og kompetanse fra Lov om offentlige anskaffelser, men er ikke en forutsetning
  • Erfaring fra forhandlinger, evaluering og kontraktsinngåelse
  • Det er ønskelig med erfaring fra ledelse av anskaffelsesteam

Personlige egenskaper:

  • Må ha plettfri vandel og høy integritet
  • God kommersiell forståelse
  • Tydelig og klar i all muntlig og skriftlig kommunikasjon
  • Forhandlingsvant
  • Forretningsorientert med helhetsperspektiv
  • Nytenkende og resultatfokusert
  • Lagspiller – opptatt av selskapets samlede resultater
  • Kunne jobbe selvstendig for å sikre fremdrift i anskaffelsesprosessen
  • Må i tillegg til norsk beherske engelsk skriftlig og muntlig

Alle henvendelser behandles konfidensielt inntil søknadsfristens utløp. Deretter vil det bli satt opp offentlig og utvidet søkerliste. Dersom en søker ønsker å reservere seg fra en offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke blir tatt til følge.

Har du spørsmål, ta kontakt med Experis AS:
Anette Theien, Seniorrådgiver.
Telefon: 416 81 772 e-post: anette.theien@no.experis.com

Steinar Instefjord, Seniorrådgiver.
Telefon: 948 57 202, e-post: steinar.instefjord@no.experis.com

Søknad og cv sendes snarest og senest innen 6. januar.

Klikk her for å komme til vår hjemmeside hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.

Vis flere stillinger: