Key Account Manager

NCC Roads tilbyr produkter og tjenester på og i forbindelse med veien. Virksomheten dekker verdikjeden fra produksjon av pukk og grus, produksjon og utlegging av asfalt, samt veiservice. Selskapet har rundt ca. 550 ansatte og inngår som en del av det nordiske NCC-konsernet, med ca. 18.000 ansatte og en omsetning på 57 MRD SEK. Virksomheten er inndelt i tre sektorer: Steinmaterialer, Asfalt og Veiservice. NCC Roads har virksomhet fra Trøndelagsfylkene og sørover.

FirmaNCC Roads Asfalt
FylkeHordaland
StedBergen
Søknadsfrist21.12.2015

NCC Roads Asfalt i Norge har asfaltproduksjon i både stasjonære og mobile asfaltverk. Enheten produserer årlig 1,3 mill tonn asfalt, det meste til større veianlegg for Statens Vegvesen og kommunale/fylkeskommunale prosjekter. I tillegg legges asfalt på veier, plasser og i parkeringshus for et stort antall private og offentlige kunder.

KEY ACCOUNT MANAGER - BERGEN

Det forventes en betydelig vekst frem til 2020, for å sikre denne veksten etablerers det nå en ny gruppe med salgsmedarbeidere under ledelse av en sentral Salgs- og Markedssjef som rapporterer direkte til Direktør Sektor Asfalt.

På landsbasis vil den nye gruppen etter hvert bestå av fem Key Account Managere som vil få et regionalt ansvar og arbeide tett sammen med entreprenørenhetene i de respektive regionene. Område Sør/Vest som dekker området fra Stavanger til Ålesund er den første enheten som nå skal forsterkes med en egen KAM.

Stillingen er utfordrende og karrieremessig interessant for den rette kandidaten. Som KAM vil du være med å bygge opp et salgsmiljø i sektor Asfalt og bli en viktig medspiller for Salgs- og Markedssjef i å bygge opp en effektiv salgsorganisasjon og bidra til å nå målene om vekst.

Arbeidsstedet vil være vårt regionskontor på Arna i Bergen.

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet ansvar for systematisk kundeoppfølging i eget markedsområde
  • Ansvar for jevnlig personlig kontakt med beslutningstakere hos kunder
  • Sørge for å samarbeide med Site Manager slik at salg og leveranse henger sammen
  • Være ute i kundemøter anslagsvis halvparten av tiden
  • Identifisere nye kunder og planlegge og prioritere kundeaktiviteter
  • Gjøre oppfølgingsarbeidet etter at entreprenør har sendt tilbud
  • Gjennomføre CRM aktiviteter og oppdatere CRM-systemet
  • Delta i interne forbedringsprosesser innen salg og markedsføring
  • Delta i faglig oppdatering av selgere og følge utviklingen i asfaltproduktene

Kvalifikasjoner/egenskaper:

  • Teknisk fagskole eller tilsvarende innen logistikk vil være en fordel
  • Minst 3 års erfaring fra salg til tekniske og prosjektbaserte virksomheter
  • Gjerne erfaring fra salg til offentlig sektor
  • Resultatfokusert og systematisk
  • Utholdende og selvmotiverende
  • Utadvendt og vant til å ta kontakt med kjente og ukjente mennesker
  • Godt humør

Vi tilbyr:

  • Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Kreative og faglig dyktige kollegaer i et hyggelig arbeidsmiljø
  • Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger

For ytterligere informasjon kontakt våre rådgivere Esten Solberg, mobil 932 52 511 eller Anne Rosenvinge, mobil 908 49 743 i De4 Search & Consulting.

For å søke på stillingen - følg link til De4's hjemmesider: http://ww2.de4.no/Jobs/Details/e839a2e6-fa15-43bd-86c3-4629339b1638

Vis flere stillinger: