Optimera søker Merchandisere som skal følge opp våre medlemmer i Monter, Byggi og Pluss-konseptet

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 140 utsalgssteder, 2000 ansatte og nærmere 7 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Logistikk, Optimera Byggsystemer og kjedene Montér, Trend og BYGGI. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain, som har 193000 medarbeidere i 64 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist18.12.2015

Vi søker Merchandisere til Optimera som skal følge opp medlemmene i Montér, Byggi og Pluss konseptet etter oppsatte mål og strategier. Du skal sammen med våre kjedeansvarlige følge opp medlemmene i det daglige. Stillingene er plassert sentralt med kontorplass i Oslo og rapporterer til KAM (kjedeansvarlige Montér og Byggi).

Arbeidsoppgaver:

Daglig oppfølging av våre medlemmer, gjennom aktiv deltagelse og bistand i deres butikker. Hovedfokus vil være sortimentsstyring, EMV (egne merkevarer), vareeksponering, sesongklargjøring og salgsfremmende tiltak. Aktivt delta i ombygging av eksisterende butikker og konvertering av nye medlemmer. Utstrakt reisevirksomhet må påregnes.

Kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Utdannelse innenfor varehandel eller erfaring fra butikk (min. 3 års erfaring).
  • Engasjert og interessert i butikkdrift.
  • Erfaring fra eller interesse for byggevaremarkedet.
  • God skriftlig- og muntlig formuleringsevne.
  • Du har god evne til å kommunisere på alle nivåer i ulike organisasjoner.
  • Du er utadvendt, arbeidsom og en inspirerende og motiverende leder.
  • Du er en god miljøskaper og relasjonsbygger.
  • Du har alltid kunden i fokus og trives med salg.

Personlige egenskaper:

Vi leter etter deg som er selvstendig og trives med et høyt tempo. For å lykkes i rollen som Merchandiser må du brenne for butikkdrift, trender og ser salgsmuligheter i alt du gjør. Du er kreativ samt vant til å ta egne initiativ innenfor rammene og konseptene. Du er flink til å kommunisere, har en positiv innstilling, er engasjert og trives med å arbeide i team.

Til den rette personen kan vi tilby:

  • En spennende og utviklende stilling i et stort selskap.
  • Hyggelig arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Tilgang til firmahytte.

Høres dette interessant ut sender du oss en kortfattet søknad m/CV elektronisk, søk her

Vil du vite mer om stillingen kan du kontakte leder for Butikkutvikling, Lone Bech Spangelid, på tlf 488 99 269.

Vis flere stillinger: