Proffsalg ble først presentert under NOBB-konferansen på Bygg Reis Deg. Foto: Proffsalg

Lanserer ny markedsportal for byggebransjen

Denne høsten blir den NOBB-baserte markedsportalen Proffsalg lansert.

Det skriver Proffsalg i en melding til Byggeindustrien.

Proffsalg er en markedsportal rettet mot den profesjonelle byggebransjen i Norge.

Gründer og daglig leder Morten Traaseth i Proffsalg. Foto: Proffsalg

– Vi gir den gamle markedsplassen tilbake, i fremtidsrettet, digitalisert form, forteller Morten Traaseth, gründer og daglig leder i Proffsalg.

– I byggebransjen ser vi stor grad av markedssegmentering, vertikale hierarkier og kompliserte internavtaler som medfører mindre effektivitet og dermed økte kostnader. Det er en betydelig strøm av kommunikasjon og korrespondanse mellom leddene for å få gjennomført de enkleste forespørsler og ordre. Vi mener dette kan gjøres mer effektivt, fortsetter han.

I tillegg til å være en markedsportal for hele den profesjonelle byggebransjen, skal proffsalg.no, ifølge pressemeldingen, være en administrativ verktøykasse for proffkunder, med blant annet oppslagsverk, prosjektstyring, fakturastyring og timelister. Proffsalg er forberedt for NOBBs varedata, med over 800.000 varer, heter det i meldingen.

– Vi tror at proffkunden vil sette pris på muligheten til å handle på samme, enkle, måte hos alle sine leverandører, og få styringsverktøy som forenkler hverdagen til sine prosjekter, uavhengig av leverandør, fortsetter Traaseth.

Portalen er ment for både proffkunder, vareeiere og varehus, skriver Proffsalg i meldingen.

– De fleste bedrifter ser gjerne at tiden brukes i større grad på verdiskapning og i mindre grad på administrasjon. Proffsalg-løsningen vil bidra til dette, avslutter Traaseth.