Prosjektansvarlige

Bygg spiller en sentral rolle i menneskers liv og har en påvirkning på miljøet. Forvaltningen av den kommunale bygningsmassen er derfor en viktig samfunnsoppgave. Omsorgsbygg Oslo KF er blant Norges største eiendomsforvaltere med nesten 900 000 m2 fordelt på over 640 eiendommer. Foretaket forvalter en variert og krevende eiendomsportefølje, som består av barnehager, sykehjem, omsorgsboliger, rusinstitusjoner, brannstasjoner og andre viktige formålsbygg. Vi har 160 medarbeidere som dekker et bredt kompetansefelt innen eiendom. 

Omsorgsbygg har som strategisk mål å være ledende på utvikling av miljøvennlige og energieffektive helse- og omsorgsbygg, med en offensiv satsning blant annet på fornybar energiproduksjon. Vi samarbeider tett med nasjonale og internasjonale forskningsmiljøer. 

Omsorgsbyggs visjon er: "Bedre bygg, bedre liv"

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlige søkerlister selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så fall få varsel om.

Hjemmeside

FirmaOmsorgsbygg Oslo
FylkeOslo
Søknadsfrist16.11.2015

Med bakgrunn i rask økning av prosjektporteføljen, spesielt knyttet til nybygg av barnehager og sykehjem, søker Omsorgsbygg inntil 4 prosjektansvarlige til Prosjektavdelingen.

Prosjektavdelingen i Omsorgsbygg består av 20 fast ansatte medarbeidere. Avdelingen har ansvar for gjennomføring av prosjekter i forprosjekt og utbyggingsfase. Dette gjelder både nybygg og rehabiliteringsprosjekter. Prosjektgjennomføringen skjer i henhold til Oslo kommunes investeringsregime.

Prosjektansvarlige har ansvar for store enkeltprosjekter eller portefølje av mindre prosjekter. I tillegg har avdelingen egen SHA rådgiver/byggeplasskontroller, fagansvarlig/fagrådgiver bygg, teknisk koordinator, økonomikontroller, KS-ansvarlig og administrativt personale. Avdelingen ledes av prosjektdirektør.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for å ivareta byggherrerollen ved å lede definerte prosjekter.
  • Utvikle prosjektene i samspill med bestiller.
  • Ansvar for å nå avtalte prosjektmål knyttet til avtalt kostnad, tid og kvalitet.
  • Prosjektstyring og prosjektrapportering.
  • Støtte og veilede eksterne prosjektledere og byggeledere i prosjektgjennomføringen.
  • Gjennomføre anskaffelser i samarbeid med Juridisk- og anskaffelsesfaglig avdeling.

Kvalifikasjoner

  • Utdanning på høyskole/universitetsnivå, fortrinnsvis innen bygg/eiendom og prosjektstyring.
  • Erfaring fra prosjektledelse og/eller kontraktsadministrasjon på større byggeprosjekter vil bli foretrukket.

Egenskaper

  • Gode samarbeidsevner.
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • Strukturert, proaktiv og resultatorientert.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig miljø.
  • Muligheter for fag- og kompetanseutvikling gjennom vårt interne opplæringsprogram, GjernePåfyll.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Fleksitidsordning, 37,5 timer pr. uke.
  • Lønnstrinn: 39-63, som utgjør kr. 493.000 - kr. 780.600.

Spørsmål om stillingen

Kristoffer Almeland, Rådgiver Capus

Telefon 988 14 341

Sara Stegen, Rådgiver Capus

Telefon 932 61 175

Søk stilling

Vis flere stillinger: