Steinar Skartland (fra venstre), Knut Magne Østenstad og Turid Berge-Olsen i Ølen Betong er på plass på Bygg Reis Deg.

Teknologisk BRD-satsing fra Ølen

Ølen Betong ønsker å understreke at betong er et teknologifag, og smeller til med hologram på stand.

3-dimensjonale klosser med video dukker opp, og plasserer seg over betongbilen som står inne i et glassmonter hos Ølen Betong. Forrige Bygg Reis Deg hadde betongprodusenten også med seg et spesiallaget vaffeljern som setter Ølen-logoen på hvert vaffelhjerte. Når de gir jernet under årets messe er det også med vaffelsteking, men hologrammet symboliserer også et viktig poeng for Rogaland-bedriften.

− Folk tenker gjerne på betong som sement, sand og vann; som skittent arbeid. Men egentlig er betong høyteknologi. Det å produsere betong er utvikling og arbeid på datamaskin. Det krever flinke folk med høy kompetanse, slår markedssjef Steinar Skartland fast.

Ølen Betong er eneste betongprodusent med fokus på samferdselsprosjekter på plass i årets Bygg Reis Deg, men Skartland mener absolutt det er verd å stille opp på messen.

− Vi er her primært for å møte folk fra anlegg, og vi har invitert en god del av våre partnere til å komme innom. AF, som har stand like ved oss, er for eksempel en god kunde, sier han.