Saksbehandler plan og forvaltning - Bodø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og ser dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeNordland
StedBodø
Søknadsfrist18.10.2015

I Region nord, Vegavdeling Nordland, er det ledig stilling som saksbehandler på seksjon for plan og forvaltning. Kontorsted er Bodø.

Vegene våre er fellesskapsgode som skal forvaltes godt. Som saksbehandler bidrar du til at sikkerheten og effektiviteten i vegsystemet er så høy som mulig. Du tar avgjørelser som merkes i folks hverdag, og du vil oppleve at mange er engasjert i det du gjør. Som vår kollega blir du en del av et team som arbeider innenfor planlegging og forvaltning på riks- og fylkesveger. Denne stillingen vil i all hovedsak være knyttet til saksbehandling av forvaltningssaker. Vi søker deg som har erfaring fra saksbehandling, gjerne offentlig, og som kan jobbe like godt selvstendig som i team.

Stillingens arbeidsoppgaver:

  • Behandling av arbeidsvarslingsplaner.
  • Behandling av skiltplaner.
  • Behandling av gravetillatelser.
  • Øvrige oppgaver innenfor seksjonens ansvarsområde.

Kvalifikasjonskrav:
Du har minimum tre års relevant utdanning fra universitet eller høgskole. Hvis du har sterk og allsidig praksis og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan vi se bort fra utdanningskravet. Du må ha førerkort i klasse B.

Dette vil vi også legge vekt på:

  • Erfaring fra offentlig forvaltning.
  • Kjennskap til relevant lovverk som vegloven og plan- og bygningsloven.
  • Evne til å håndtere innspill og engasjement fra berørte parter.
  • Evne til å uttrykke deg godt og presist både skriftlig og muntlig.
  • God vurderingsevne og evne til å fatte beslutninger.
  • At du samarbeider og kommuniserer godt.
  • At du er initiativrik, samfunnsengasjert og resultatorientert.
  • At du har gode kunnskaper om bruk av it-verktøy.

Du må påregne noe reiseaktivitet.

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk. Ved tjenestereiser utbetales godtgjørelse etter statens regulativ. For stillingene gjelder en prøvetid på 6 måneder.

Flere opplysninger om stillingen kan fås hos seksjonsleder Hanne Alvsing på tlf. 41605670 eller e-post: hanne.alvsing@vegvesen.no

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer. Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi benytter et internettbasert søknadssystem og ber derfor kandidater om å registrere søknad m/CV elektronisk via (Søk denne stilling) på denne siden. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Attester og vitnemål vil vi etterspørre senere i forbindelse med et eventuelt intervju.

Søk her

Vis flere stillinger: