Avdelingsdirektør

Direktoratet for byggkvalitet er nasjonalt fagorgan for bygningspolitikk, kompetansesenter og sentral myndighet for bygningsdelen av plan- og bygningsloven. Direktoratet skal bidra til gode bygg for et godt samfunn, og vår rolle er å vise vei til gode bygg og omgivelser. I samhandling med de som bygger, myndigheter og fagmiljøer utvikler vi kunnskap, byggeregler og prosesser som fremmer kvalitet.

Vi har ca. 80 ansatte og er underlagt Kommunal- og moderniseringsdepartementet. Direktoratet har kontorer i Oslo og Gjøvik.

FirmaDirektoratet for byggkvalitet
FylkeOslo
Søknadsfrist26.10.2015

Vi videreutvikler nå organisasjonen for å styrke arbeidet med forenkling og formidling av dagens regelverk. For nyopprettet avdeling søker vi:

Avdelingsdirektør

FORENKLING – DIGITALISERING – KUNDEORIENTERING

Byggsektoren er en viktig del av det norske samfunnet og representerer store verdier. Det er derfor sentralt at regelverket er så enkelt og tilgjengelig som mulig for både næringen, saksbehandlere hos kommunene og publikum. Det blir din oppgave å bidra til å skape en avdeling og en kultur som setter fokus på dette. Sentrale stikkord vil være digitalisering, kundeorientering og forenkling.

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Lede arbeidet med å formidle og forvalte regelverket på best mulig måte.
  • Videreutvikle kulturen i den nyetablerte avdelingen.
  • Systematisere brukernes erfaring med byggregelverket og benytte kunnskapen til å forenkle formidlingen.
  • Være en konstruktiv kraft i ledergruppen i DiBK.

Utdannelse / erfaring:

  • Vi forventer at du har høyere relevant utdannelse
  • Du må ha god kunnskap og innsikt om bygg og et forhold til regelverket.
  • Det er en fordel å ha jobbet med byggesaker, enten via næringen, eller det offentlige.
  • Erfaring fra formidling, kommunikasjon etc. er nødvendig.
  • Det samme gjelder innsikt og interesse innenfor digitalisering og IKT.
  • Du bør ha noe ledererfaring og ha vært med på kulturendringer – gjerne fra bransjer med tydelig kundeorientering.
  • Forståelse for skjæringspunktet mellom offentlig forvaltning og privat næringsliv er en fordel.

Vi ser etter deg som:

  • Er strategisk tenkende, men med god gjennomføringsevne.
  • Har meget gode kommunikasjonsevner.
  • Evner å inspirere og få folk med deg og trives / ønsker å utvikle deg i lederrollen.
  • Er robust, tar ansvar og skaffer deg arbeidsrom.
  • Holder deg faglig oppdatert og er nysgjerrig på nye digitale løsninger / muligheter.
  • Er nettverksorientert og flink til å bygge relasjoner.

Vi tilbyr:

  • En spennende lederutfordring i et framoverlent og innovativt direktorat
  • En meget spennende og sentral rolle med å forenkle og tilgjengeliggjøre regelverket for både publikum, det offentlige og en av landets største næringer
  • Politisk oppmerksomhet
  • Stor positiv interesse fra samarbeidspartnere – både bransjen og offentlige etater.
  • Lederansvar for egen avdeling
  • Arbeidssted er Oslo sentrum

Stillingen lønnes som avdelingsdirektør i lønnstrinn 85 - 87, for tiden kr 897.600 til kr. 952,700,- etter statens lønnsregulativ.

Medlemskap i Statens pensjonskasse gir en god tjenestepensjonsordning, tilbud om boliglån til gunstig rente, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring. Det blir trukket 2% fra lønnen.

For mer informasjon, eller for å søke stillingen se www.experis.no, eller ta kontakt med våre rådgivere i Experis Executive ved Marielle Paulsen, mob. 454 51 830, eller Øystein Dahl, mob. 905 68 285.

Det vil utarbeides offentlig søkerliste etter søknadsfristens utløp, men alle henvendelser og samtaler rundt stillingen behandles konfidensielt i innledende fase.

Klikk her for å komme til siden hvor du kan registrere din CV og søke stillingen.

Vis flere stillinger: