Enhetssjef Eiendomsforvaltning

Som en av Norges største kommuner, har Bærum høye forventninger til innsats. Vi vil ha folk med ambisjoner – både på egne og samfunnets vegne. Våre 12 000 medarbeidere vet at resultater og utvikling ikke kommer av seg selv. Derfor forventer også de mye; faglig utvikling, godt lederskap og attraktive karrieremuligheter. Dette bidrar til å gjøre oss til en av landets beste arbeidsplasser.

Bærum kommune – kanskje ditt viktigste valg

Bærum kommune Eiendom er en av landets største eiendomsvirksomheter med ansvar for utvikling, utbygging, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens bygningsmasse. Kommunen har en eiendomsportefølje på om lag 560.000 m2 formålsbygg og 2000 boliger, til en verdi av 17 mrd kr.

Eiendom har det overordnede ansvaret for å sikre funksjonelle og kostnadseffektive lokaler til kommunens tjenester. Befolkningsveksten i kommunen gjør at behovet for nye lokaler til skoler, barnehager og sykehjem samt omsorgs- og velferdsboliger er stort. Samtidig skal kommunens verdier i fast eiendom tas vare på gjennom vedlikehold, rehabilitering og utvikling av eksisterende bygninger. Nylig vedtatt Eiendomsstrategi 2015-2025 gir mål for kommunens eiendomsvirksomhet i et 10-årsperspektiv. (Link til Eiendomsstrategi: https://www.baerum.kommune.no/Documents/Eiendomsfunksjoner/HMS-KS/Eiendomsstrategi%202015-2025.pdf )

FirmaBærum Kommune
FylkeAkershus
StedSandvika
Søknadsfrist13.09.2015



Stillingen som leder for nyopprettet enhet for Eiendomsforvaltning er ledig. Stillingen vil rapportere til Eiendomsdirektør, og inngå lederteamet i Eiendom. (Link til organisasjonskart: https://www.baerum.kommune.no/Documents/Eiendomsfunksjoner/Org.kart%20pr.%201.9.2015.pdf )

Eiendomsforvaltning skal ivareta helhetlig eierskap og forvaltning av kommunens eiendomsmasse, og blir en viktig premissgiver for videre utvikling av Bærum kommunes eiendomsportefølje.

Eiendomsforvaltning har i dag ca 20 årsverk knyttet til enheten. Øvrige ressurser og kompetanse hentes i dag inn internt og eksternt. Forvaltning av boligene ivaretas i Boligenheten.

Vi tilbyr utfordrende leder- og utviklingsoppgaver, stor variasjon i eiendomsporteføljene, stort ansvar og betydelig påvirkningsmuligheter.

Arbeidsoppgaver

  • Ivareta totalansvar innenfor eget fullmaktsområde, herunder ansvar for personal, økonomi og fag.
  • Etablere og utvikle Eiendomsforvaltning til en profesjonell, ressurseffektiv og kundeorientert forvaltningsorganisasjon med gjennomføringskraft.
  • Følge opp overordnede mål og tiltak i Eiendomsstrategien, spesielt knyttet til satsningsområdene «Helhetlig eierskap og forvaltning» og «Ta vare på kommunens verdier i fast eiendom».
  • Formulere klare mål og krav, og følge dem opp.
  • Sørge for at ansatte dyktiggjøres til sitt oppdrag ved å utfordre og støtte.
  • Sørge for optimal ressursutnyttelse ut fra budsjetter, mål og krav.
  • Etablere og implementere praktiske systemer for bl.a. porteføljestyring av eiendomsmassen, planmessig vedlikehold og prioritering av tiltak.
  • Bidra aktivt til gode prosesser og riktig utvikling gjennom samhandling, involvering og dialog internt i Eiendom, med kunder, interessenter og innbyggere.
  • Bidra til å bygge Bærum kommunes omdømme som eiendomsaktør.

Kvalifikasjoner

  • Relevant universitets- eller høyskoleutdanning
  • Bred erfaring fra eiendomsforvaltning og eierrollen, god kjennskap til eiendomsdrift, prosjektledelse og porteføljeforvaltning av eiendom
  • God forretningsforståelse, erfaring med eiendomsøkonomi og LCC-betraktninger
  • Dokumentert erfaring som leder
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Ønskelig med erfaring fra/forståelse for hensyn mellom forretning/politikk
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt

Utdanningsretning

  • Annet

Utdanningsnivå

  • Høyskole / Universitet, 3-årig Diplom / Bachelorgrad
  • Høyskole / Universitet, Hovedfag / Mastergrad

Personlige egenskaper

  • Du er målrettet og synlig leder som motiverer til felles innsats
  • Du har en lederstil som preges av involvering, tydelig kommunikasjon og mot
  • Du utfordrer praksis, tenker helhet og på tvers av sektorer og fag
  • Du takler stort ansvar og høyt tempo - samtidig som du evner å prioritere
  • Ditt arbeid preges av struktur, du oppleves beslutningsdyktig og handlekraftig

Språk

  • Norsk

Vi tilbyr

  • En av bransjens mest spennende lederstillinger med forvaltningsansvar for stor og variert eiendomsportefølje
  • Ansvar og utviklingsoppgaver som utfordrer og motiverer deg som leder
  • Spennende arbeidsmiljø med mange dyktige og engasjerte medarbeidere
  • Du får lederkolleger med høy motivasjon, drive og kompetanse, og blir del av et utviklingsorientert lederteam.
  • Ansvar og oppgaver som gir bred kontaktflate og god kjennskap til helheten av Eiendoms og kommunens virksomhet
  • Gode pensjonsordninger
  • Lønn etter avtale

Arbeidssted: Arnold Hauklandsplass 10, 1304 Sandvika

Kontaktinfo: Kristine Hjellup Horne, Eiendomsdirektør, tlf. 994 04 755

Søk her

Vis flere stillinger: