Teknisk saksbehandler Tromsø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeTroms
StedTromsø
Søknadsfrist18.09.2015

I Region nord, avdeling Troms, plan- og forvaltningsseksjonen er det ledig fast stilling som teknisk saksbehandler for forvaltningssaker. Kontorsted vil være Tromsø.

Stillingenes hovedarbeidsoppgaver:
• Gjennomføringsavtaler (oppfølging av utbyggingsoppgaver på/langs vegnettet som
utføres av kommuner eller private aktører).
• Ved hjelp av gravemeldingssystemet K-grav følge opp og koordinere gravearbeider utført av ulike

aktører langs offentlig vegnett i Tromsø kommune.

• Utredningsoppgaver innenfor seksjonenes oppgaveområde.

I tillegg må det påregnes å jobbe innenfor seksjonens oppgaveområde og inngå i den totale oppgaveløsningen.

Kvalifikasjonskrav:
Minimum 3-årig ingeniørutdanning eller annen utdanning fra universitet eller høyskole med relevant teknisk fagkrets. For søkere med sterk og allsidig praksis fra aktuelle fagområder, eventuell etterutdanning og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan utdanningskravet fravikes. Søkere må ha førerkort klasse B.

Det vil også bli lagt vekt på:
• Tidligere erfaring fra offentlig forvaltning.

• Erfaring fra oppfølging og gjennomføring av byggeprosjekt.
• Erfaring fra andre tekniske fagfelt
• God kunnskap om relevant lovverk knyttet til offentlig forvaltning samt vegloven og plan- og bygningsloven.
• God vurderingsevne.
• God skriftlig og muntlig framstillingsevne.
• Selvstendighet.
• Fleksibilitet og gode samarbeidsevner.

I Statens vegvesen ønsker vi å være profesjonelle, fremtidsrettede og inkluderende. Som teknisk saksbehandler er det viktig at du

• Kommuniserer og samhandler godt, ser løsninger og kan vise handlekraft gjennom faglig styrke.

• Engasjerer kollegaer og samarbeidspartnere til å tenke i framtidsscenarioer og vurdere hvilke
krav dette stiller til det vi leverer.

• Jobber målrettet for at Statens vegvesen skal være imøtekommende, ha omtanke for omgivelsene
og være tilgjengelig.

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Vi tilbyr også disse godene:

• Introduksjonsprogram og fadderordning.

• Egne leder- og videreutviklingsprogram.

• Fleksitid og gode ordninger for avspasering.

• Pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse.

• Etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll.

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk. For stillingen gjelder en prøvetid på seks måneder.

Flere opplysninger om stillingen kan fås hos seksjonsleder Edel Miljeteig Austlid, tlf. 992 32455 eller e-post: edel.austlid@vegvesen.no.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi benytter et internettbasert søknadssystem og ber derfor kandidater om å registrere søknad m/CV elektronisk via (Søk denne stilling) på denne siden

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Vis flere stillinger: