Vikariat som saksbehandler sykkel, trafikksikkerhet, støy og miljø

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeMøre og Romsdal
StedÅlesund eller Molde
Søknadsfrist12.08.2015

Da en av våre medarbeidere i Plan- og trafikkseksjonen Møre og Romsdal skal ut i permisjon, lyser vi ut et vikariat med varighet frem til 1. juli 2016. Arbeidssted for denne stillingen er i Ålesund eller Molde.

Seksjonen består i dag av 26 ansatte fordelt på kontor i Molde og Ålesund. Som en av to seksjoner i Vegavdeling Møre og Romsdal opererer vi tett opp mot vegen og dens brukere. Som medarbeider hos oss vil du gjøre vurderinger som betyr mye for de som skal ferdes og oppholde seg trygt langs vegene våre. Vi har blant annet ansvar for saksbehandling i henhold til veglov og plan- og bygningslov, planlegging av anlegg for alle typer trafikanter og en rekke andre trafikksikkerhetsoppgaver. Seksjonen arbeider tett mot kommuner og fylkeskommune, og representerer et sammensatt fagmiljø med store muligheter for faglig utvikling.

Hva skal du jobbe med?
Du skal være med å ta ansvar for trafikksikkerheten og utviklingen av vegnettet vårt i samarbeid med brukere, kommuner, m.fl.

Dine arbeidsoppgaver blir hovedsakelig:

  • Sykkel jobbe med sykkelstrategier og sykkel inn i annen planlegging.
  • Trafikksikkerhet små og større problemstillinger knyttet til trafikksikkerhet.
  • Støy og miljø saksbehandle og oppfølging av saker knyttet til dette.

Arbeidsoppgavene utøves i samarbeid med gode kolleger. Noe reisevirksomhet må påregnes, og det er nødvendig med førerkort klasse B. Statens vegvesen skal til enhver tid levere gode tjenester til våre oppdragsgivere, og stillingens innhold vil derfor utvikle seg i forhold til de oppgavene som vi til enhver tid har.

Hvem er du?

Du har minimum treårig universitets- eller høgskoleutdanning med relevante fagkombinasjoner innen stillingens arbeidsområde. Vi oppfordrer nyutdannede kandidater til å søke. Plan- og trafikkseksjonen er sørvisinnstilt og vil ha medarbeidere med gode tverrfaglige samarbeidsevner, som kan arbeide selvstendig, strukturert og effektivt. Du har godt humør, og er flink til å formulere deg muntlig og skriftlig.

Hva tilbyr vi?

Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Fra lønnen trekkes 2 % pensjonsinnskudd til Statens pensjonskasse. Videre kan vi tilby gunstige arbeidstidsordninger, gode pensjons- og forsikringsordninger, samt gode muligheter for etter- og videreutdanning.
Stillingen inngår i et godt og etablert faglig miljø, og vi kan tilby interessante og utfordrende arbeidsoppgaver. Nærmere opplysninger fås ved henvendelse til seksjonsleder Lisbeth Smørholm, telefon 928 27 024. 

Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi ønsker medarbeidere av begge kjønn, fra alle aldersgrupper og fra ulike etniske grupper og nasjonaliteter. Vi arbeider dessuten aktivt for å rekruttere flere medarbeidere med nedsatt funksjonsevne.

Søknad med CV sendes elektronisk, søk her

Bekreftede kopier av vitnemål og attester tas med ved et eventuelt intervju. Vi gjør oppmerksom på at søkerlisten kan bli offentliggjort, selv om du har bedt om unntak fra denne, jf. Offentlighetsloven § 25. Du vil i så fall bli varslet.