Byggeleder investering - Sortland

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeNordland
StedSortland
Søknadsfrist23.08.2015

I Region Nord, vegavdeling Midtre Hålogaland er det ledig stilling som byggeleder for investeringsprosjekter. Stillingen er tilknyttet vegseksjonen og kontorsted vil primært være Sortland, men vegadelingens øvrige kontorsteder på Leknes, Harstad og Narvik kan også vurderes.

Vegseksjonen i avdeling Midtre Hålogaland har som hovedoppgave å gjennomføre investerings- og vedlikeholdsprosjekter, samt flerårige funksjonskontrakter.

Stillingens hovedarbeidsoppgave:

• Byggeledelse og oppfølging av investeringsprosjekter og mindre vedlikeholdsprosjekter i
Midtre Hålogaland.

• Utarbeidelse av konkurransegrunnlag og gjennomføring av offentlig anskaffelsesprosess.

• Oppfølging av økonomi, kvalitet, framdrift og HMS på egne prosjekt.

• Ansvar for gjennomføring av byggemøter i kontraktsforhold med entreprenør.

• Koordinering med andre faggrupper.

Kvalifikasjonskrav:
Primært ønskes utdanning fra universitet eller høyskole minimum 3 år med relevant fagkrets, fortrinnsvis sivilingeniør eller ingeniørhøgskole. For søkere med sterk og allsidig praksis innen bygg, drift- eller vedlikehold av veg, eventuell etterutdanning og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan utdanningskravet fravikes. Førerkort kl B.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT ( www.nokut.no).

Det vil også bli lagt vekt på:

• Tidligere erfaring fra lignende arbeid.

• Relevante kunnskaper og interesse for å bruke IT som arbeidsverktøy.

• God muntlig og skriftlig fremstillingsevne.

• Evne til å samarbeide.

• Selvstendighet i prosjektgjennomføring.

• Kontraktsforståelse og målrettet gjennomføringsevne.

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Vi tilbyr også disse godene:

• Introduksjonsprogram og fadderordning.

• Egne leder- og videreutviklingsprogram.

• Fleksitid og gode ordninger for avspasering.

• Pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse.

• Etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll.

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk. For stillingen gjelder en prøvetid på seks måneder.

Flere opplysninger om stillingen kan fås hos seksjonsleder Tor Ivar Johnsen, tlf 971 03543 eller e-post: tor.johnsen@vegvesen.no

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi benytter et internettbasert søknadssystem og ber derfor kandidater om å registrere søknad m/CV elektronisk via (Søk denne stilling) på denne siden. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Attester og vitnemål vil vi etterspørre senere i forbindelse med et eventuelt intervju.

Søk på jobben her

Vis flere stillinger: