Innkjøper / Supply Chain Specialist

Optimera er Norges største aktør innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 140 utsalgssteder, 2000 ansatte og nærmere 7 milliarder i omsetning. Virksomheten innbefatter Optimera Proff, Optimera Handel, Optimera Byggsystemer, Optimera Logistikk og kjedene Montér, Trend og BYGGI. Logistikk består av 9 logistikkanlegg og har 90 kranbiler, 15 trailere/vogntog og 300 ansatte. Optimera er en del av det internasjonale konsernet Saint-Gobain som har 193 000 medarbeidere i 64 land og er Europas største distributør av byggevarer.

FirmaOptimera
FylkeOslo
Søknadsfrist07.08.2015

Optimera søker etter en innkjøper / Supply Chain Specialist som vil bli en del av et team som er sentrale i organisasjonen.

En av våre medarbeidere har takket ja til stillingen som fagsjef internt hos oss og vi søker i den forbindelse etter stillingen som innkjøper. Innkjøpsavdelingen har en sentral rolle i organisasjonen og samarbeider tett opp mot blant annet salg og kategori. Stillingen vil innebære ansvar for både innkjøp og logistikk. Denne rollen gir en unik mulighet til å være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Optimera, i en avdeling hvor man daglig jobber mot våre verdier: Offensive, Profesjonelle og Personlige!

Arbeidsoppgaver

  • Bestillinger mot leverandør
  • Oppfølging av grunndata og generelt vedlikehold
  • Ordrebekreftelser, purringer og oppfølging av bestillinger mot leverandør
  • Ukentlig oppfølging av gjeldende KPI 'er
  • Forstå og utfordre valg av varevei, mengder som bestilles etc for å sikre optimal vareflyt

Kompetansekrav

  • Erfaring innen arbeid med logistikk og innkjøp samt god forståelse for logistikkprosesser og vareflyt
  • Høyere utdannelse innen logistikk eller innkjøp er en fordel, men erfaring kan veie opp for manglende formell kompetanse
  • God kjennskap til bruk av data som arbeidsverktøy. Innkjøpsavdelingen i Optimera bruker systemene M3 og E3 og sertifisering i bruk av E3 vil bli påkrevd
  • God økonomisk forståelse
  • Evne til å sette seg inn problemstillinger og søke økonomisk riktige løsninger

Personprofil

  • Fleksibel, samarbeidsvillig og løsningsorientert
  • Systematisk, nøyaktig og analytisk
  • Serviceinnstilt ovenfor kunder, leverandører og kollegaer
  • Motiverende og resultatjagende
  • Høy arbeidskapasitet

Til den rette personen kan vi tilby

  • Konkurransedyktige betingelser, inkl gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Hyggelige kollegaer med høy faglig kompetanse i trivelige lokaler
  • Tilgang på firmahytte

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor i Oslo, og stillingen rapporterer til fagsjef. Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til innkjøpssjef / Supply Chain Manager Inger Åse Hernes, tlf. 900 90 553.

Søknad og CV sendes inn pr e-post til inger.hernes@optimera.no og merkes med "Innkjøper".

Vis flere stillinger: