Firma | Skuteviken Personell |
Fylke | Hordaland |
Sted | Bergen |
Søknadsfrist | 02.08.2015 |
Skuteviken Personell AS opplever en jevn og økende oppdragsmengde. Som et resultat av veksten har vi den siste tiden gjennomført endringer i organisasjonen. I denne forbindelse søker vi nå etter en erfaren og engasjert mellomleder til å lede og utvikle vår salgsavdeling . I Skuteviken Personell vil du finne et fleksibelt og dynamisk arbeidsmiljø med positive holdninger og god lagånd, der alle er innstilt på å jobbe for vekst og felles beste. Du må derfor være en god relasjonsbygger som ser muligheter, være åpen for nye oppgaver og ikke være redd for å fremheve dine kollegaer. Resultatene skaper vi sammen!
Ansvarsområde Som salgsleder i Skuteviken Personell vil du inngå som en del av ledergruppen. Salgsavdelingen innbefatter både våre bemannings- og rekrutteringstjenester, og utgjør tilsammen 9 medarbeidere. Du vil ha ansvar for å implementere overordnet strategi og planer til salgsavdeling innenfor områder som angår marked, prising og kvalitet. Sentralt for stillingen ligger budsjett- og resultatansvar, samt fokus på å være en viktig ressursperson både overfor kunder og ansatte. Salgsleder har personalansvar for sin avdeling i samarbeid med HR.
Vi tilbyr fast stilling, firmabil og gode betingelser. Det er gode utviklingsmuligheter i bedriften og vi setter kvalitet, kunder og ansatte i høysetet. Vi tar gjerne en utenlandstur, eller har andre sosiale aktiviteter. Vi tror at felles opplevelser styrker trivselen og skaper et godt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver:
- Utvikling av eksisterende kundeportefølje og ansattdatabase
- Videreutvikle bedriftens salgsstrategi, basert på markeds- og bransjekunnskap innen bygg og anlegg
- Forhandlinger med kunder og samarbeidspartnere
- Ansvarlig for oppfølging og utvikling av salgsavdelingen
- Gjennomføring av faste salgsmøter med oppdatering i markedet og status i salgsavdelingen
- Bistå operasjonelt i forhold til å prioritere bestillinger
- Ansvarlig for at medarbeidere har oppdatert kunnskap innen sine fagområder
- Gjennomføre tilfredshetsundersøkelser av kunder og ansatte
- Gjennomføring av markedsundersøkelser
- Være delaktig i å kommunisere våre satsningsområder til våre omgivelser
- Igangsettelse og deltagelse på ulike arrangement til kunder, leverandører og ansatte
- Bidra til å jobbe mot økt kvalitet i alle ledd av tjenestene våre.
- Bidra til et godt arbeidsmiljø, preget av høy grad av samhold og teamopplevelse.
Kvalifikasjoner og erfaring:
- Fullført høyere utdannelse fra høyskole eller universitet innen økonomi, salg, markedsføring, personalledelse/endringsledelse
- Minimum 3-5 års erfaring som leder
- Det er ønskelig med erfaring fra endringsledelse
- Gjerne erfaring fra gründervirksomhet/vekstbedrift
- Erfaring fra kundeorientert virksomhet blir vektlagt, sammen med personlige egenskaper
- Det er ønskelig med kjennskap til forhandlinger
- Erfaring med budsjett- og resultatansvar som et kjent ansvarsområde
- Det er ønskelig med kjennskap til rekrutteringsmetoder og bemanningslogistikk
- Norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- Du evner å jobbe systematisk; lage planer og følge opp systemer og rutiner
- Du mestrer å ha mange baller i luften
- Du klarer å prioritere arbeidsoppgaver i forhold til et langsiktig og kortsiktig perspektiv
- Du trives med å gjennomføre lønnsomhetsanalyser jevnlig med mål om identifisere gap der en kan gjøre tiltak for å bedre lønnsomhet, resultater og kvalitet
- Du evner å operasjonalisere strategiske mål, slik at strategiske planer omsetter til konkrete oppgaver
- Vurdere langsiktige konsekvenser før beslutninger tas
- Du etablerer målsetninger og leder medarbeidere mot egne mål som de har eierskap til
- Du følger opp dine medarbeidere ut fra en forståelse om hva som motiverer den enkelte
- Du inkluderer teamet, delegerer ansvar og følger opp
- Du er lyttende og imøtekommende, selv i stressende situasjoner, og rapporterer tydelig så snart en oppgave/bestilling ikke kan utføres/leveres i tide
- Du er en som lytter til innspill fra ledergruppen og medarbeidere i daglig virke; en det er lett å ta opp saker med
Aktuelle søkere blir kalt inn til intervju, etter at søknadsfristen har gått ut. Det vil bli benyttet sertifisert testverktøy i seleksjonsprosessen All kommunikasjons blir behandlet konfidensielt.
For å søke på stillingen, send kortfattet søknad og CV til rekruttering@skpersonell.no.
Har du spørsmål om stillingen ta kontakt med Ingjerd Sørås, daglig leder, 920 36 426 eller Elin Kvinge, assisterende salgsleder, 976 71 815.
Vis flere stillinger:
- Alle
- Søk etter Skuteviken Personell, Bergen
- Fylke Hordaland