Byggmester Terje Kristiansen i Bygg-Team Romerike fikk besøk av Tom Johnsrud (t.v.) fra Optimera under Byggmesterdagen 2013. Torsdag 11. juni stiller Optimera bredt ute hos byggmestere for å vie dem litt ekstra oppmerksomhet på byggeplassen.

På lyttetur til byggmesterkundene

Torsdag 11. juni gjennomfører Optimera sin Byggmesterdag. Det er tredje året på rad medarbeidere fra hele organisasjonen drar på lyttetur til byggmesterens egen arena.

Optimera har daglig bred kontakt med byggmesterkundene gjennom sine proffselgere. På Byggmesterdagen drar også medarbeidere fra ledelse, salg, marketing, kategori og logistikk ut for å samle innspill. Da byr de også byggmesterne på litt ekstra oppmerksomhet i form av små overraskelser samt noe å bite i.

Ekstra oppmerksomhet
– Mange medarbeidere som byggmesterne vanligvis møter i byggevarehus og proffsentre eller på telefon, tar turen ut. Det flytter fokuset over til byggmesterens arbeidsdag ute på byggeplassen. Vi synes at det er hyggelig å vise byggmesterne litt ekstra oppmerksomhet ute i deres eget arbeidsmiljø, sier markedssjef proff Fredrik Rydgren i Optimera i en pressemelding.

Optimera jobber hele tiden med å gjøre byggmesterens arbeidsdag enklere gjennom tidsbesparende kundeløsninger, og ingen vet bedre hvor skoen trykker enn de som står midt oppe i det. På lytteturen får Optimera viktige innspill å jobbe videre med fra kontoret.

Digitalt innsalg
I tillegg til å lytte aktivt til byggmesternes innspill, benytter også Optimeras "utsendte" muligheten til å fortelle om MinOptimera som er byggevareselskapets digitale multiverktøy utviklet nettopp på bakgrunn av innspill fra byggmesterne.

– Denne nettjenesten inneholder en komplett e-handelsløsning med varer fra hele sortimentet, komplett ordre- og fakturahistorikk og kalkyleverktøy for over 50 bygningsdeler. Alt er fullt operativt hele døgnet, året rundt. Verktøyet fungerer like godt på mobiltelefon, nettbrett, Mac og PC, avslutter Rydgren i følge pressemeldingen.