Rådgiver innkjøp

Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid er et forpliktende samarbeid mellom kommunene Eidsvoll, Gjerdrum, Hurdal, Nannestad, Nes og Ullensaker. Vår hovedoppgave er sammen med kommunene å gjennomføre anskaffelsesprosjekter innenfor en rekke vare og tjenesteområder, inkludert bygg og anleggsanskaffelser.

Kommunene kjøper samlet inn varer og tjenester til drift og investeringer for ca 1,25 mrd pr år.

Hovedformålet med innkjøpssamarbeidet er å bidra til kostnadsmessige og administrative besparelser innen anskaffelsesområdet, samt å tilrettelegge for og bistå til en profesjonalisering av kommunenes anskaffelsesfunksjon.

Vi er i dag fire Rådgivere innkjøp, en innkjøper, en prosjektstilling e-handel, daglig leder og en 75% stilling på regnskap/administrasjon. Våre kontorer er for tiden på Tunet, Sør-Gardermoen.

FirmaØvre Romerike Innkjøpssamarbeid
FylkeAkershus
StedGardermoen
Søknadsfrist10.08.2015

En av våre rådgivere går av med pensjon og i denne forbindelse søker vi etter en ny medarbeider, vil du være med på å styrke innkjøpsfunksjonen for kommunene på Øvre Romerike?

Hovedarbeidsoppgaver:

  • Lede og gjennomføre anskaffelsesprosjekter i nært samarbeid med de deltakende kommuner.
  • Gjennomføre anbudskonkurranser og forhandlinger med leverandører.
  • Opprette rammeavtaler og sørge for at disse implementeres i kommunene.
  • Oppfølging av eksisterende rammeavtaler.
  • Bistå med anskaffelsesfaglig rådgivning ovenfor kommunene.
  • Bistå ved informasjonsarbeid ovenfor kommunene, blant annet via vår web side.
  • Bistå ved videreutvikling av innkjøpsfunksjonen, internt og ovenfor kommunene.

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Relevant universitet/høyskoleutdanning, kan eventuelt kompenseres med faglig og erfaringsmessig kompetanse.
  • Erfaring fra innkjøp- prosjektarbeid i større organisasjoner, fortrinnsvis offentlig sektor.
  • Erfaring med anskaffelser innenfor helse/omsorg, skole/barnehage, kultur/fritid, teknisk/eiendom eller bygg og anlegg vil være en fordel.
  • Erfaring og kjennskap til etablerte kontrakts-standarder som SSA og NS kan være en fordel.
  • Erfaring fra implementeringsprosesser og prosjektarbeid.
  • Kompetanse innenfor forskrifter og regelverk for offentlige anskaffelser vil være en stor fordel.
  • God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
  • Fortrolig med bruk av IT verktøy.

Personlige egenskaper:

  • Engasjert og motivert.
  • Evne til å bygge tillit og til å ta initiativ og ansvar.
  • En sterk relasjonsbygger både internt og eksternt.
  • Analytisk og strukturert.
  • Strategisk og helhetstenkende.
  • Proaktiv, initiativrik og selvgående.
  • Målrettet med god gjennomføringsevne.

Vi kan tilby utfordrende, selvstendige og interessante arbeidsoppgaver i et fagområde under sterk utvikling og med stadig økende oppmerksomhet innen offentlig sektor. Store muligheter for egenutvikling. Lønn og øvrige arbeidsvilkår etter avtale. Spørsmål om stillingen kan rettes til daglig leder Tor Kjærstad tlf 64 82 22 62 eller 91 57 85 83.

Søknad sendes på e-post til: tor.kjaerstad@orik.no innen 10.08.2015. Søknad kan også sendes til vår adresse:

Øvre Romerike Innkjøpssamarbeid, Tunvegen 17, 2060 Gardermoen

Vis flere stillinger: