Environmental Manager til byggingen av Follobanen

Rett Bemanning er en av Nordens største bemanning- og rekrutterings byråer. Rett Bemannings kjernevirksomhet er personalutvelgelse til faste stillinger, og formidling av vikarer til næringsliv og offentlig virksomhet. Selskapet er et landsdekkende nettverk av selvstendige bemanningsbyråer, drevet av engasjerte lokalt eide kontorer og partnere. Rett Bemanning ble etablert i 2003, og har i dag 25 avdelingskontorer i Norge, i tillegg til kontorer i Danmark og Sverige under navnet StaffUp. Rett Bemanning og StaffUp er sammen et av de raskest voksende byråene i Norden.

FirmaRett Bemanning
FylkeOslo
Søknadsfrist15.06.2015

Vi er nå på jakt etter en Environmental Manager til byggingen av Follobanen.

Du vil få muligheten til å være med på det største samferdselsprosjekt i Norge. Nytt dobbeltspor mellom Oslo S og kollektivknutepunktet Ski skal i samspill med Østfoldbanen gi en ny hverdag for togpassasjerene. I tillegg til den lange tunnelen omfatter Follobaneprosjektet bygging av nye Ski stasjon, betydelige arbeider på Oslo S, nødvendig omlegging av spor til Østfoldbanen inn mot Oslo S og mellom tunnelen og Ski stasjon.

Om deg:

  • Du har 5 års erfaring innen fagfeltet
  • Du behersker engelsk som arbeidsspråk i tillegg til norsk
  • Du har god oversikt over gjeldende lovgivning
  • Du har gjerne erfaring fra større skinnegående prosjekter

Utdannelse:

  • ingeniør eller sivilingeniør

Dine oppgaver inkluderer blant annet:

  • Overvåke alle miljømessige aspekter i prosjektet
  • Identifisere og gjennomføre prevantive tiltak
  • Kontakt med myndigheter
  • Rapportere til Project Director

Fakta om Follobaneprosjektet:

  • Norges største samferdselsprosjekt i nyere tid
  • 22 km nytt dobbeltspor fra Oslo S til kollektivknutepunktet Ski
  • Prosjektet omfatter bygging av nye Ski stasjon, omfattende arbeid på Oslo S, nødvendig omlegging av spor til Østfoldbanen inn mot Oslo S og mellom tunnelen og nye Ski stasjon
  • Omfatter totalt 64 km nye jernbanespor
  • Får Nordens hittil lengste jernbanetunnel (20 km)
  • Første norske, lange jernbanetunnel med to atskilte tunnelløp
  • Skal bygges/drives med fire tunnelboremaskiner (TBM) som hovedmetode
  • Deler av tunnelarbeidene skal utføres ved konvensjonell sprengning (drill & blast og drill & split)
  • Designes for hastighet opptil 250 km/t
  • Tilrettelegger for halvert reisetid Oslo-Ski (fra 22 til 11 minutter)
  • Gir økt kapasitet til og fra Oslo S
  • Forberedende arbeider startet i 2013 og avsluttes i 2015
  • Prekvalifisering for prosjektets totalentrepriser (EPC) startet i 2013
  • Kontraktstildelinger fra februar 2015 til og med september 2015
  • Hovedarbeider utføres fra 2015 til 2021
  • Follobanen skal stå ferdig i slutten av 2021

Ta kontakt med Fredrik Eriksen, 92421076 eller Tormod Høydahl, 93066007 for mer informasjon.

Søk stilling

Vis flere stillinger: