Daglig leder - Gjøvik Graveservice AS

Gjøvik Graveservice AS ble etablert i 1959 og er en familie-eid, lokal bedrift med snart 60-års erfaring. Bedriften utfører grave- og entreprenøroppgaver for offentlige og private utbyggere i Innlandet, hovedsatsing i Gjøvik-, Land og Toten-distriktet. Med sine 40 medarbeidere omsatte selskapet for NOK 75 mill. i 2014. Administrasjonen holder til i Hunndalen i Gjøvik kommune.

FirmaAdecco Search & Select for Gjøvik Graveservice
FylkeOppland
StedHunndalen
Søknadsfrist15.06.2015

Vi søker daglig leder med god forståelse for bygg- og anleggsbransjen, som ønsker å være en pådriver for vår videre utvikling.

Gjøvik Graveservice har vokst kraftig både i omsetning og antall medarbeidere de siste tre årene, og søker daglig leder til å ta ansvar for ledelse og drift av selskapet. Du vil ha en sentral rolle i utviklingen av selskapets strategier og styringssystemer. Sammen med eiere, prosjektledere og økonomiansvarlig, skal du sikre lønnsomhet og kvalitet. Du blir selskapets ansikt utad i ulike fora og du evner å skape forretningsmessige relasjoner. Som en del av din rolle vil du være delaktig i kvalitetssikring av anbud/kontraktsforhandlinger, kalkulasjon og prosjektadministrasjon, men skal ikke ha ansvar for gjennomføring. Du vil ha oppgaver rundt rapportering og utarbeidelse av beslutningsunderlag til styret i selskapet.

Er du interessert og ønsker mer informasjon, ta gjerne kontakt med rådgiver i Adecco Search & Select for en uforpliktende samtale. Vi behandler din henvendelse konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.

Arbeidsoppgaver

  • Hovedansvar for daglig drift, budsjett, resultatoppfølging og personal
  • Utvikle organisasjonen og videreføre effektivisering av arbeidsprosesser- og verktøy
  • Ansvar for bedriftens data- og kvalitetssystemer, samt å gjennomføre relevante kompetansehevingstiltak internt
  • Delaktighet i anbud/kontraktsforhandlinger og prosjektadministrasjon, samt bistand i kalkulasjon, for å sikre lønnsomhet og kvalitet
  • Være selskapets ansikt utad i ulike fora, og sammen med eiere, skape forretningsmessige relasjoner
  • Sørge for at arbeidet skjer i samsvar med standarder, lover og forskrifter

Kvalifikasjoner

  • Utdannelse på høyskolenivå innenfor relevant fagområde
  • Du må ha bred erfaring fra bygg- og anleggsbransjen med forståelse for entrepriseformer og prosjektledelse
  • Gjerne utdannelse og/eller erfaring innen ledelse, økonomi og prosjektledelse
  • Bred og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse
  • Gode norsk kunnskaper, skriftlig og muntlig
  • Gode datakunnskaper og forståelse av data i et forretningsperspektiv

Din bakgrunn er gjerne som prosjektleder fra bygg- og anleggsbransjen eller konsulentvirksomhet med ønske om å ta en ny retning/steg i karrieren.

Personlige egenskaper

  • God forretningsforståelse og evne til omsette mål til handling
  • Synlig leder med initiativ, engasjement og tydelig retning
  • Involverende, motiverende og god på relasjoner
  • Strukturert og planleggende
  • Godt humør og ”glimt i øyet”

Vi tilbyr

  • En sentral rolle i utviklingen av en tradisjonsrik, lokal bedrift
  • Et selskap med godt omdømme, solid økonomi og opparbeidede kunderelasjoner
  • En arbeidsdag som er hektisk og variert med frihet og muligheter
  • Et arbeidsmiljø som kjennetegnes med flat struktur, godt samhold, humør og lojale medarbeidere
  • Konkurransedyktige betingelser

Søk stilling

Kontaktinfo: Monica Jeanette Moen, Seniorrådgiver Adecco Search & Select (+47) 990 13 015 monica.moen@adecco.no