Er du vår nye medarbeider innen offentlige anskaffelser?

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Vegdirektoratet
FylkeOslo
Søknadsfrist09.06.2015

Statens vegvesen har en betydelig anskaffelsesvirksomhet innenfor offentlig sektor. Anskaffelser utgjorde i 2014 nærmere 45 milliarder kroner.

Vi søker medarbeidere til to nyopprettede, faste stillinger ved kontor for anskaffelser i Vegdirektoratet. I tillegg søker vi også en medarbeider for ett 100 % barselvikariat.

Ansvar og arbeidsoppgaver:

Arbeidet innebærer nært samarbeid med Statens vegvesens øvrige avdelinger og enheter. Kontoret har følgende ansvarsområder:

  • Gjennomføre anskaffelser i Vegdirektoratet
  • Ha ansvar for forvaltning av etatens anskaffelsespolicy og anskaffelsesprosesser i etatens kvalitetssystem
  • Inngå etatsrammeavtaler innenfor vare- og tjenesteområdet
  • Bidra til kompetanseutvikling
  • Utarbeide og oppdatere maler og rutiner, videreutvikle etatens anskaffelsesvirksomhet
  • Være systemeier for eHandelsystemet
  • Kontrollere og følge opp avtaler

Kvalifikasjonskrav:
Du må ha utdanning fra universitet eller høgskole (minimum 3 år), fortrinnsvis innen økonomiske og/eller juridiske fag. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning. Videre må du ha noe kjennskap eller erfaring fra offentlig anskaffelsesvirksomhet. Arbeidsoppgavene krever at du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.

Vi ønsker oss medarbeidere med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, som bestreber seg på å følge prosedyrer, respekterer regler og forskrifter og som sørger for at oppgaver fullføres og fokuserer på kvalitet.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT ( www.nokut.no).

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og solid fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid, gode ordninger for avspasering og trening i arbeidstiden
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll
  • godt arbeidsmiljø i et flott og lyst kontorbygg med fin beliggenhet ved Alnaelva på Bryn i Oslo, med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om det.

Kontaktperson:

Kontorleder Gunnar Anders Bru, tlf. 913 21 366.

Søk stilling

Vis flere stillinger: