Markedssjef David Kristianslund i Volvo Maskin AS er toppfornøyd med årets Vei og Anlegg.

Vei og Anlegg en suksess for Volvo: - Vår beste messe noen gang

Markedssjef David Kristianslund i Volvo Maskin AS, er storfornøyd med årets messe på Hellerudsletta.

– Dette er vår beste messe vi har vært med på noen gang, og tilbakemeldingene fra både kunder og maskinførerne har vært utelukkende positive, sier Kristianslund til Byggeindustrien.

– Gode tider

Volvo Maskin solgte totalt 96 nye maskiner under årets Vei og Anlegg.

– Mange av disse ble solgt med serviceavtaler, og vi hadde for øvrig også et bra salg av brukte maskiner, sier Kristianslund.

Markedssjefen mener at de generelt gode tidene i bransjen er årsaken til årets messe-suksess.

– Det er mange oppdrag rundt omkring nå, og vi merker en stor optimisme i markedet. Dessuten var messen større en noen gang, både når det gjelder arealer og antall utstillere Vi har vært litt usikre på hvordan markedet skulle bli på grunn av den lave oljekonjunkturen, og er litt overrasket over hvor stor anleggsaktivitet det er for tiden, sier Kristianslund.

Etterlyser bedre parkering

Han forteller også at Volvo Maskin fikk mange konkrete tilbud som skal realiseres i etterkant av messen.

– Sammenlignet med messen i 2012, hadde vi en kraftig økning av salget. Interessen for de nye maskinene våre var stor, spesielt for den korthekkete gravemaskinen ECR 235 EL med helt nytt førerhus, sier Kristianslund.

– Er det noe du mener kan bli bedre på messen i 2018?

– Ja, parkeringsmulighetene må bli bedre, da vil det nok komme enda flere kunder til Vei og Anlegg. Dessuten bør demo-området forbedres. I år var det veldig bløtt og leirete der, sier Kristianslund.