Seksjonsledere Bru- og ferjekaiseksjonen

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region midt
FylkeFlere fylker
StedTrondheim/Steinkjer/Molde/Ålesund
Søknadsfrist19.05.2015

I Statens vegvesen Region midt er det ledig to faste stillinger som seksjonsledere ved Bru- og ferjekaiseksjonen ved Ressursavdelingen. Kontorsted er Trondheim eller Steinkjer for den ene stillingen, og Molde eller Ålesund for den andre.

Ressursavdelingen er en fagavdeling med totalt ca. 200 medarbeidere organisert i 6 fagseksjoner. Bru- og ferjekaiseksjonen har omlag 30 medarbeidere, lokalisert i Steinkjer, Trondheim, Molde og Ålesund. Seksjonen skal ledes av 2 sidestilte seksjonsledere. Stillingene medfører noe reisevirksomhet.

Seksjonens ansvar
Seksjonen har ansvar for prosjektering av nye bruer og fergekaier med utarbeiding av forprosjekt, konkurransegrunnlag og kontrolloppgaver, samt bruinspeksjoner og prosjektering av vedlikeholdsoppgaver.

Medarbeidernes kompetanse utnyttes i hele regionen. Seksjonen har utstrakt samarbeid med interne og eksterne aktører, slik som kommuner, fylkeskommuner, fylkesmennenes ulike fagavdelinger og eksterne konsulentfirma.

Hva skal du jobbe med?
Seksjonslederne vil ha faglig ansvar, budsjettansvar og personalansvar for seksjonen. Seksjonslederrollen utøves samlet av de to seksjonslederne. For begge seksjonslederne gjelder en tilnærmet lik fordeling mellom ledelse og fag, og personalansvaret for de ansatte i seksjonen deles geografisk mellom de to lederne. Seksjonslederne inngår i Ressursavdelingens ledergruppe.

Seksjonslederne har medansvar for videreutvikling av hele Ressursavdelingen, både i forhold til faglig kompetanse og bemanning, tydeliggjøring av roller og etterlevelse av etatens og avdelingens strategier og verdier.

Hvem er du?
Det kreves teknisk utdanning relatert til vår virksomhet fra universitet eller høgskole, med en varighet på minimum 3 år.

Det er ønskelig med bakgrunn innen planlegging og prosjektering, eller forvaltning, drift og vedlikehold. Det er også ønskelig med ledererfaring.

Det vil bli lagt vekt på samarbeidsevner og personlige egenskaper forøvrig. Det kreves førerkort klasse B.

Lønn
Lønn fastsettes etter nærmere avtale i henhold til etatens lønnspolitikk. Vi kan ellers blant annet tilby gunstige arbeidstidsordninger, gode pensjons- og forsikringsordninger og gode muligheter for etter- og videreutdanning.

Annet
Vi kan tilby utfordrende, selvstendige og krevende arbeidsoppgaver i et variert og trivelig arbeidsmiljø, og det er gode muligheter for egenutvikling.

Spørsmål om stillingen rettes til konstituert avdelingsdirektør Eva Larsen på tlf. 951 68 602, eller til påtroppende avdelingsdirektør Karstein Fauskanger på tlf. 905 13 995.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, der våre ansatte skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Søknad med CV sendes elektronisk. Merk søknaden med ønsket arbeidssted.

Originale attester og vitnemål, samt bekreftede kopier, tas med ved et eventuelt intervju.

Søk stilling