Business Controller

Veidekke er en av Skandinavias største entreprenører og eiendomsutviklere. Selskapet utfører alle typer bygg- og anleggsoppdrag, vedlikeholder veier og produserer asfalt, pukk og grus. Involvering og lokalkunnskap kjennetegner virksomheten. Omsetningen er nær 24 milliarder kroner (2014), og halvparten av de 6 400 medarbeiderne eier aksjer i selskapet. Veidekke er notert på Oslo Børs, og har siden starten i 1936 alltid gått med overskudd.

Veidekke – lokalt nærvær, skandinavisk styrke

Veidekke Industri AS er et datterselskap av Veidekke ASA og har sine virkeområder innen asfalt, pukk og grus, og drift og vedlikehold av vei. Veidekke Industri har virksomhet over hele landet og er Norges største asfaltentreprenør.

FirmaBønes Virik for Veidekke Industri
FylkeOslo
Søknadsfrist08.05.2015

Veidekke Industri er et spennende selskap med stor utvikling på mange arenaer samtidig.
Forretningsområdene er forskjellige med ulike forretningsmodeller, kunder, drift og ikke minst drivere.

Vi er kontinuerlig på jakt etter forbedringer innen alle områder for sammen med våre medarbeidere å virkeliggjøre våre mål og våre verdier. Derfor oppretter vi en ny stilling som Business Controller i Veidekke Industri. Du rapporterer til CFO, og inngår i hans ledergruppe. Samtidig vil du ha et tett og nært samarbeid med økonomisjefene og lederne for de forskjellige forretningsområdene og ikke minst ute der butikken skapes og folk jobber.

En viktig del av jobben din vil være å ta frem analyser, initiere potensiale, foreslå alternative løsninger og måle effekten av dette. Temaer kan like gjerne være optimalisering av arbeidsprosesser som nye beregningsmodeller i tett samarbeid med for eksempel IT og drift.

Som Business Controller må du like å være ute i organisasjonen og kunne kommunisere godt med medarbeidere på alle nivåer og innen alle fagområder. Det er naturlig for deg å spørre, observere, snakke med folk, lytte til dem, se problemstillinger og bringe dem inn i analysearbeidet og i ledergruppen for diskusjon. Du er samtidig en som reflekterer og sjekker ut at ting henger sammen. Vi skal ikke ha tall for tallenes skyld, men for virkelig å bruke dem til å hente synergier, utvikle vår virksomhet og skape verdier.

Arbeidsoppgaver

  • Analyse og tiltak for å øke lønnsomheten
  • Identifisere forbedringsmuligheter og foreslå tiltak til forbedring
  • Prosjektledelse eller deltakelse i forskjellige utviklingsprosjekter
  • Bidra aktivt i strategi, budsjett og prognoseprosess
  • Optimalisere arbeidsprosesser og lønnsomhet
  • Oppfølging og videreutvikling av ERP-systemer i samarbeid med IT og drift

Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse
  • God forretningsforståelse med interesse for å se sammenhenger
  • Gjerne erfaring fra et av de større konsulenthusene og/eller relevant industriell virksomhet
  • Sterk på analyse og metode
  • 5-10 års relevant erfaring

Personlige egenskaper

  • Initiativrik og handlekraftig med stor arbeidslyst
  • Positiv, klok og energirik med evne til å skape gode relasjoner på alle nivåer
  • Analytisk og systematisk
  • Gode kommunikasjonsevner på norsk, både muntlig og skriftlig

Vi tilbyr

  • Gode karrieremuligheter
  • Godt arbeidsmiljø med dyktige og profesjonelle kolleger
  • Konkurransedyktige betingelser med gode pensjon- og forsikringsordninger
  • Medeierskap

Kontorsted vil være på Skøyen, Oslo.

For ytterligere informasjon, vennligst se www.bonesvirik.no eller ta kontakt med vår rekrutteringspartner Bønes Virik AS ved Hedevig Castberg (95 22 98 60) eller Hilde Øverås (90 78 97 89).

Søknad registreres på www.bonesvirik.no innen fredag 8. mai. Vi ser frem til å høre fra deg.

Vis flere stillinger: