Vi søker erfaren kontraktsrådgiver i Mesta region Vest

Mesta er ledende i Norge innen drift og vedlikehold av infrastruktur. Siden 2003 har Mesta etablert seg som et selvstendig selskap med over 1400 ansatte, og virksomhet i hele landet. Mesta har i dag over 50 prosent av markedsandelen innen drift og vedlikehold av vei - og er en vital del av norsk samferdsel.

FirmaMesta
FylkeFlere fylker
StedBergen, evt. Leikanger
Søknadsfrist01.05.2015

Vi har en ledig nyopprettet stilling som kontraktsrådgiver i region Vest med kontorsted på Leikanger eller i Bergen.

Vi ser etter deg som vil jobbe med kontrakts spørsmål og å støtte ledere i tolkningen av kontrakt m.m. Stillingen vil ha fokus på å yte bistand av høy kvalitet med en praktisk tilnærming til selskapets produksjonslinje. Som kontraktsrådgiver skal du bidra til å øke regionens konkurransekraft gjennom å heve kompetansen for tolkning av kontrakt og innkjøp. Stillingen inngår i ledergruppen til region vest og rapporterer til regionsdirektør. Reisevirksomhet i regionen må påregnes.

Kontaktperson for stillingen: Regionsdirektør Kjell Asbjørn Næss, Tlf: 915 36 340.

Mesta AS er opptatt av mangfold og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, nasjonal eller etnisk bakgrunn.

ARBEIDSOPPGAVER

  • Bistå regionen med å øke selskapets kompetanse innen fagfeltet kontrakts forståelse
  • Være en ressurs for drifts- og anleggskontrakter i regionen
  • Bistand med rådgivning, veiledning og tilrettelegging for lederne
  • Kvalitetssikring og utforming av kontrakter og kontraktsmalverk
  • Vurdere risiko/muligheter i kontrakt, herunder forholdet mellom underleverandørens ansvar og ansvar overfor byggherren
  • Bidra i kalkulasjonsprosesser ved drifts- og anleggskontrakter
  • Lede innkjøpslederne i regionen
  • Sikre erfaringsoverføring mellom prosjekter (beste praksis)
  • Intern opplæring hovedsakelig innenfor kontraktsrett
  • Håndtering av problemstillinger knyttet til lov og forskrift om offentlige anskaffelser


KVALIFIKASJONER

  • Kontrakt og innkjøps forståelse
  • Teknisk og/eller økonomisk/ juridisk utdannelse
  • Fortrinnsvis erfaring fra bygg- og anleggssektoren
  • Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig 


​PERSONLIGE EGENSKAPER

  • Evnen til å samarbeide godt på alle nivåer i selskapet
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
  • Være en pådriver i utviklingen innenfor sitt fagområde
  • Evne til selvstendig arbeid
  • Evne til å anvende fagkunnskapen på en forretningsmessig måte 


VI TILBYR

  • God personalforsikring, helseforsikring, og pensjonsordning
  • Konkurransedyktige lønn og bonusordning
  • En faglig utfordrende og variert stilling i et godt arbeidsmiljø


Søk på stillingen her

Vis flere stillinger: