HMS-koordinator

GK er en TotalTeknisk Entreprenør og Servicepartner. Vi tilbyr tekniske installasjoner og rådgivning som bidrar til betydelige energi- og miljøgevinster i kombinasjon med optimal komfort for byggets brukere. Våre løsninger er basert på ledende teknologi, inngående produktkjennskap og flere tiårs driftserfaring. Konsernet GK har en omsetning i overkant av 4 milliarder kroner i året. Vi er tilstede lokalt i hele Norge, Sverige og Danmark med ca. 1850 medarbeidere.

FirmaGK Norge
FylkeOslo
Søknadsfrist19.04.2015

Vil du bli med på laget for et bedre miljø?

Sikkerhet i arbeidet er prioritet én i GK, derfor er det viktig for oss med HMS-medarbeidere med den aller beste forståelsen for fagområdet og evne til å sette teori ut i praksis. Vi søker en proaktiv og teamorientert HMS-koordinator med god forståelse for HMS’ rolle i store bedrifter og som et virkemiddel for å oppnå lønnsom drift. Du får ansvar for å følge opp våre største landsdekkende kunder, flere av dem innen oljesektoren hvor kravet til HMS er høyt, i samarbeid med våre selgere. Avdeling HR/HMS har fem ansatte og inngår i sentral stab. Vi holder til i Miljøhuset GK på Ryen, ett av Norges mest miljøvennlige bygg.

Arbeidsoppgaver:

Som HMS-koordinator skal du:

  • Sikre at GKs forpliktelser mot våre største kunder innen HMS-området oppfylles i alle regioner
  • Administrere og koordinere revisjoner, HMS-møter med kunder, HMS-inspeksjoner
  • Administrere HMS-opplæring av egne ansatte
  • Bidra til å vedlikeholde, oppdatere og utvikle relevante styrende HMS-dokumenter
  • Sikre at alle aktiviteter utføres i tråd med GKs HMS-policy, prosedyrer og rutiner
  • Rapportere til HR/HMS-Sjef på HMS-systemets egnethet, samt kontraktuelle kundekrav, og operativ erfaring med systemet
  • Følge opp HMS-hendelser og avvik i henhold til kundespesifikke avtaler
  • Utarbeide statistikk og månedsrapporter
  • Følge opp sykefravær
  • Den ideelle kandidaten har:
  • Noen års arbeidserfaring med HMS-arbeid i større virksomhet, gjerne fra bygg og anlegg/olje og gass relatert bransje
  • God kjennskap til lovverk og forskrifter
  • Relevant utdannelse på høyskolenivå (relevant erfaring kan kompensere for manglende formalkompetanse)

Du er flink til å:

  • Jobbe effektiv og nøyaktig
  • Kommunisere med personer på ulike nivåer både muntlig og skriftlig
  • Jobbe selvstendig og i team
  • Oversette strategiske kundekrav til konkrete handlinger i operativt arbeid
  • Jobbe med IT-verktøy (særlig Excel)

Vi kan tilby:

  • En interessant stilling i en offensiv bedrift i vekst og med solid økonomi
  • Utfordrende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter
  • Kurs og etterutdanning
  • Gode pensjons-, lønns- og forsikringsforhold
  • Bil- og telefonordning 

Spørsmål om stillingen?

Caroline Kindle

HR-konsulent

Telefon

938 41 635

Sissel Strande

HMS-leder

Telefon

480 47 818

Vis flere stillinger: