Vinnerbedriften JOS-Bygg med sin leder Jon-Olaf Sigvartsen med troféet som Årets Norgeshusforhandler. Her flankert av styreleder Geir Holtet i Norgeshus (t.v.) og Norgeshus-sjef Dag Runar Båtvik.Glade vinnere fra Norgeshus Oppdal Bygg, Marta Berg og Stig Fjellstad, med trofeet som Årets markedsfører i boligkjeden. Flankert av adm. direktør Dag Runar Båtvik (t.v.) og markedssjef Ben Asgeir Båtvik i Norgeshus.En glad Brita Tosseviken fra Pretre takker for prisen Årets leverandør til Norgeshus. Her flankert av adm. direktør Dag Runar Båtvik (t.v.) og markedssjef Ben Asgeir Båtvik fra Norgeshus.Jan Erik Hafnor fra Norgeshus Tveit og Hafnor takker for prisen for Årets prosjekt, Kleivane. Her flankert av prosjektet arkitekt Sigbjørn Rygg Haanæs fra Norgeshus (t.h.) og markedssjef Ben Asgeir Båtvik i Norgeshus.

JOS-Bygg – stjernebedriften hos Norgeshus

De gikk til topps for to år siden. I helgen gjentok de bragden. Norgeshus JOS-Bygg er kåret til Årets Norgehusforhandler.

Trofeet kapret Eidsvoll-bedriften og boligkjedens nye stjerneforetak på Norgeshuskongressen, som siste helg ble arrangert i Sandefjord.

Omsetningen til vinneren nådde i fjor 57 millioner, som er en økning på 59 prosent fra året før. Og resultatet henger med, og ble på åtte millioner, som gir en resultatmargin på 14 prosent. Videre kan bedriften på Dal på Øvre Romerike skilte med en igangsetting av 12 nye boliger i fjor og et nyboligsalg på 18 enheter. Vinneren ble også berømmet for å ha oppnådd en kundetilfredshet (KTI) på 88, samt for å ha et godt arbeidsmiljø.

– Bedriften har vært ambassadør for Norgeshus det siste året med mange foredrag og mye redaksjonell omtale, konkluderte styreleder i Norgeshus, Geir Holtet fra Norgeshus Nannestad, da han delte ut prisen.

Prisen ble vunnet i konkurranse med Norgeshus Bømlo Mesterbygg og Norgeshus Varhaug.

Årets markedsfører

I konkurranse med Norgeshus Boligspesialisten og Norgeshus Naustdal Bygg var det Norgeshus Oppdal Bygg som stakk av med prisen Årets markedsfører.

Glade vinnere fra Norgeshus Oppdal Bygg, Marta Berg og Stig Fjellstad, med trofeet som Årets markedsfører i boligkjeden. Flankert av adm. direktør Dag Runar Båtvik (t.v.) og markedssjef Ben Asgeir Båtvik i Norgeshus.

Vinneren er svært godt synlig på hjemstedet. Bedriften er til stede på alle idrettsplasser på Oppdal som omfatter ski, curling, fotball og håndball, og har som sponsor oppnådd å få en ny hall oppkalt til Norgeshushallen. Vinneren blir videre berømmet for synlighet via kinoreklame, fast annonsering i begge lokalavisene samt messedeltagelse. Bedriften er også flink med prosjektmarkedsføring.

Årets prosjekt

Det var i år spesielt hard konkurranse om å vinne prisen for boligkjedens beste prosjekt. Her var det Sandnes-bedriften Norgeshus Tveit og Hafnor som stakk av med troféet med prosjektet Kleivane etter en vurdering ut fra arkitektur, byggeteknikk, samarbeid, profilering og økonomi.

Jan Erik Hafnor fra Norgeshus Tveit og Hafnor takker for prisen for Årets prosjekt, Kleivane. Her flankert av prosjektet arkitekt Sigbjørn Rygg Haanæs fra Norgeshus (t.h.) og markedssjef Ben Asgeir Båtvik i Norgeshus.

Vinnerens bidrag til den store Kleivane-utbyggingen er kjedede eneboliger som er bundet sammen med carport med terrasse på carporttaket. Husene er tegnet av arkitekt Sigbjørn Rygg Haanæs fra kjedekontoret.

Prisen ble vunnet i konkurranse med Norgeshus Kjølen og Nydal Bygg med Farmen Barnehage samt Norgeshus Oppdal Bygg med den moderne eneboligen Villa Hårstad.

Årets forhandler

En glad Brita Tosseviken fra Pretre takker for prisen Årets leverandør til Norgeshus. Her flankert av adm. direktør Dag Runar Båtvik (t.v.) og markedssjef Ben Asgeir Båtvik fra Norgeshus.

Norgeshusforhandlerne hadde tradisjonen tro også stemt frem Årets Norgeshusleverandør. Her var det Pretre som stakk av med prisen. Bedriften fikk rosende omtale for gode tegninger og veiledning, punktlige leveranser, samt kjappe tilbakemeldinger på tilbud og spørsmål.

Troféet ble vunnet i konkurranse med Nortett og Nordan.

I tillegg til plakett, heder og ære, fikk prisvinnerne et innrammet grafisk blad av Håkon Gullvåg.

Du kan lese mer om status i Norgeshus-kjeden i Byggeindustrien nr. 6, som kommer ut 16. april.