Saksbehandler vegforvaltning - Harstad/Sortland

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region nord
FylkeTroms
StedHarstad / Sortland
Søknadsfrist27.03.2015

I Region nord, vegavdeling Midtre Hålogaland, plan og forvaltningsseksjonen er det ledig fast stilling som saksbehandler med arbeidsoppgaver innenfor fagfeltet vegforvaltning. Kontorsted er Harstad eller Sortland. For spesielt kvalifiserte søkere kan også andre kontorsteder i Midtre Hålogaland være aktuelle.

Fagfeltet vegforvaltning er stort og omfattende med mange spennende utfordringer. Man vil samhandle med både interne og eksterne aktører. Hvilke fagfelt som tillegges stillingen vil bli vurdert ut fra behov og interessefelt til den som tilsettes.

Fagfelt som er tillagt vegforvaltning:

  • Behandling/uttalelse til offentlige og private planer
  • Behandle/uttalelse til dispensasjonssøknader fra offentlige og private planer
  • Behandling av avkjørselssaker
  • Behandle arbeidsvarslingsplaner
  • Behandle dispensasjoner fra byggegrenser
  • Behandle nabovarsel
  • Behandling/uttalelse i skiltsaker
  • Diverse øvrige fagområder innenfor vegforvaltning

Kvalifikasjonskrav:

Relevant utdanning fra universitet/høgskole, minimum 3 år. For søkere med sterk og allsidig praksis fra aktuelle fagområder og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan utdanningskravet fravikes. Søkere må inneha førerkort kl. B.

Det vil også bli lagt vekt på at du har:

  • Tidligere erfaring fra offentlig forvaltning
  • God kunnskap om relevant lovverk knyttet til offentlig forvaltning, veglov og plan- og bygningsloven
  • God vurderingsevne
  • God skriftlig og muntlig framstillingsevne, arbeidsspråket er norsk
  • Selvstendighet, fleksibilitet og gode samarbeidsevner

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.


Vi tilbyr også disse godene:

  • Godtgjørelse etter statens regulativ ved tjenestereiser
  • Fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • Etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll
  • Pensjonsordning i Statens pensjonskasse

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

Flere opplysninger kan fås ved henvendelse til seksjonsleder Jan-Åge Karlsen på tlf. 906 29 691eller e-post: jan.age.karlsen@vegvbesen.no.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss. For stillingen gjelder en prøvetid på seks måneder.

Vi benytter et internettbasert søknadssystem og ber derfor kandidater om å registrere søknad m/CV

elektronisk via (Søk denne stilling) på denne siden. Det gjøres oppmerksom på at opplysninger om en søker kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette.

Attester og vitnemål vil vi etterspørre senere i forbindelse med et eventuelt intervju.

Søk på jobben her

Vis flere stillinger: