Prosjektleder - etablering og oppfølging av bomstasjoner

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region øst
FylkeOslo
Søknadsfrist06.03.2015

Statens vegvesen Region øst har det tekniske ansvaret for innkreving av bompenger i fylkene Østfold, Akershus, Oslo, Hedmark og Oppland. Årlige inntekter er på om lag 3,5 mrd kroner. Vi søker etter en dyktig prosjektleder som skal jobbe med å følge opp dette.

Du blir en del av en faggruppe som har et helhetlig ansvar for AutoPASS-konseptet, her vil du få anledning til å jobbe med spennende og komplekse oppgaver i en stor organisasjon.

Arbeidsoppgaver

Arbeidsoppgavene vil være å jobbe med AutoPASS. Dette innebærer å lage konkurransegrunnlag for anskaffelse av teknisk utstyr, gjennomføre konkurranse, evaluere tilbud, inngå kontrakter og følge opp kontraktarbeid. I driftsfasen vil det være kvalitetsoppfølging av bomstasjonsutstyret og møter med bompengeselskap. Du vil også få jobbe med andre oppgaver innen AutoPASS-konseptet på et nasjonalt nivå.

Du vil få en bred kontaktflate internt i Statens vegvesen og mot utstyrsleverandører, og hverdagen er en god blanding av kontorarbeid og samhandling ute på prosjektene med møter og befaringer. Det må påregnes noe reisevirksomhet.

Kvalifikasjonskrav

Du har relevant teknisk utdanning fra universitet eller høyskole, min. 3 år. Hvis du har sterk og allsidig praksis eller etterutdanning og gode personlige forutsetninger for stillingen, kan vi se bort fra utdanningskravet.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT ( www.nokut.no).

Dette er en utadrettet rolle, og kontraktspråket vårt er engelsk. God kommunikasjonsevne på norsk og engelsk, muntlig og skriftlig, er derfor nødvendig.

Dette vil vi også legge vekt på

Det er en fordel om du har erfaring med prosjektarbeid og gjerne også ledelse av prosjekter. I tillegg må du også beherske data som arbeidsverktøy. Du bør ha evne til å ta initiativ og finne løsninger i stadig nye situasjoner. Er du god til å samarbeide, får du virkelig utnyttet mulighetene i Statens vegvesen. Du bør være innstilt på å dele og ta imot kunnskap og erfaring.

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll

Vi tilbyr lønn avhengig av din kompetanse fra ltr A52 til A68 som for tiden utgjør 443 900,- til 578 800,-. Det er mulighet til høyere avlønning dersom du er spesielt godt kvalifisert. Det gjøres lovfestet trekk med 2 % til Statens pensjonskasse.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen.

Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Søk stillingen her

Kontaktpersoner:

Alfred Gullord

mob: +47 47769720

Vis flere stillinger: