Controller – anskaffelser

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Vegdirektoratet
FylkeOslo
Søknadsfrist02.03.2015

Statens vegvesen har en betydelig anskaffelsesvirksomhet innenfor offentlig sektor. Anskaffelser utgjorde i 2014 nærmere 45 milliarder kroner fordelt på ulike anskaffelsesområder.

Vi søker en controller til nyopprettet stilling. Controllerfunksjonen er under etablering og du vil ha en aktiv rolle i etableringen og utøvelsen av funksjonsområdet.

Du vil jobbe ved kontor for anskaffelser i Vegdirektoratet som blant annet er ansvarlig for forvaltning av etatens anskaffelsespolicy og anskaffelsesprosesser, etatens rammeavtaler og større vare- og tjenesteanskaffelser. Vi er i dag syv ansatte med økonomisk og juridisk bakgrunn.

Ansvar og arbeidsoppgaver

  • revisjon av inngåtte rammeavtaler
  • etablere rutiner for kontroll- og oppfølging av avtaler
  • rapportering og avviksanalyser

Arbeidet innebærer nært samarbeid med Statens vegvesens øvrige avdelinger og enheter.

Kvalifikasjonskrav

Du må ha utdanning fra universitet eller høgskole (minimum 3 år) innen økonomiske eller revisjonstekniske fag. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.

Videre må du ha god kjennskap til offentlig anskaffelsesvirksomhet og gode IKT-kunnskaper. Arbeidsoppgavene krever at du har god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.

Vi ønsker oss en medarbeider med gode samarbeids- og kommunikasjonsevner.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT (www.nokut.no).

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og solid fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også disse godene

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll
  • godt arbeidsmiljø i et flott og lyst kontorbygg med fin beliggenhet ved Alnaelva på Bryn i Oslo, med gode offentlige kommunikasjonsmuligheter

Lønn avtales nærmere i samsvar med vår lønnspolitikk.

Kontaktperson: Kontorleder Gunnar Anders Bru, tlf. 913 21 366.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Søk stillingen på www.vegvesen.no/jobb - ledige stillinger i Vegdirektoratet innen 2. mars 2015 eller gå videre til ”send søknad" her


Vis flere stillinger: