Innkjøper

Statens vegvesen arbeider for at både gående, syklende, kjørende og kollektivreisende skal komme trygt fram. Vi planlegger, bygger, drifter og vedlikeholder riks- og fylkesveger og har tilsyn med kjøretøy og trafikanter. Som fylkeskommunenes og statens vegadministrasjon bidrar vi med faglig grunnlag for politiske beslutninger og setter dem ut i livet. Vi er en stor samfunnsaktør med over 7000 engasjerte medarbeidere med bred kompetanse fordelt på Vegdirektoratet og fem regioner.

FirmaStatens vegvesen Region øst
FylkeOppland
StedLillehammer
Søknadsfrist19.02.2015

Region øst foretar anskaffelser for ca 12,5 milliarder kroner årlig gjennom store og små anbudskonkurranser. Alle anskaffelser skjer etter regelverket for offentlige anskaffelser. På Juridisk seksjon, der vårt anskaffelsesteam er organisert, er vi 29 medarbeidere på Lillehammer og i Oslo som støtter hele regionen med sine tjenester innenfor juridisk rådgivning og saksbehandling, samt anskaffelsesbistand. Stillingen byr på et bredt spekter av spennende utfordringer i et høykompetent miljø, der humor og engasjement verdsettes høyt.

Arbeidsoppgaver

  • Anskaffelsesfaglig rådgivning internt i HR- og Administrasjonsavdelingen og overfor regionens øvrige fagavdelinger
  • Gjennomføring av anskaffelser på vare- og tjenesteområdet, herunder utarbeidelse av anbudsdokumenter
  • Delta ved forhandlinger og evaluering av tilbud
  • Være initiativtaker til etablering av rammeavtaler hvor dette er hensiktsmessig
  • Bidra til kompetanseheving om offentlige anskaffelser i organisasjonen
  • Bistand i utvikling av maler og prosedyrer kan bli aktuelt

Kvalifikasjonskrav

Du må ha relevant høyere utdanning fra universitet eller høgskole, fortrinnsvis innen fagområdene innkjøp, jus, økonomi, logistikk. Relevant praksis med offentlige anskaffelser kan kompensere for manglende høyere utdanning. Videre ønsker vi at du har erfaring med innkjøp, god forståelse for offentlige anskaffelser og kan utvise et godt fagmessig skjønn.

Det er nødvendig med en meget god fremstillingsevne, skriftlig og muntlig.

Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra NOKUT ( www.nokut.no).

For å lykkes tror vi at du må ha:

  • evne til å arbeide selvstendig og strukturert
  • evne og vilje til å ha mange og varierte arbeidsoppgaver samtidig
  • gode samarbeidsevner og en fleksibel og romslig væremåte
  • initiativ, pågangsmot og vilje til å bidra i gode prosesser og tverrfaglig samarbeid

Stort engasjement, gode strukturer og faglig utvikling

Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et engasjert og tungt fagmiljø som tenker nytt, deler kunnskap og jobber tett sammen. Du påvirker samfunnsutviklingen, og du får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg viktige oppgaver med mye ansvar, og vi trenger medarbeidere som ønsker å utvikle seg i takt med nye utfordringer.

Medarbeiderne våre forteller om spennende arbeidshverdager med god balanse mellom arbeid og fritid.

Vi tilbyr også disse godene:

  • introduksjonsprogram og fadderordning
  • fleksitid og gode ordninger for avspasering
  • pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
  • etatsskoler og gode muligheter for faglig påfyll

Vi tilbyr lønn avhengig av din kompetanse fra LT 58 til LT 68, for tiden fra 491 400,- til 590 300,-. Det trekkes 2 % pensjonsinnskudd til Statens Pensjonskasse.

Statens vegvesen skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile befolkningen.

Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om din søknad kan bli offentliggjort selv om du har bedt om unntak fra offentlig søkerliste. Du vil bli varslet om dette.

Søk stilling

Vis flere stillinger: