Prosjektledere

Boligbygg Oslo KF er et kommunalt foretak som eier og forvalter boliger på vegne av Oslo kommune. Boligbygg har ansvar for forvaltning, drift, utvikling og vedlikehold av over 10 000 boliger. Det bor omlag 25 000 personer i våre boliger. Foretaket har en balanse på ca. 7 mrd. kroner og har 100 ansatte. Det pågår for tiden betydelig aktivitet innen eiendomsutvikling med et stort antall planlagte prosjekter.

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.

FirmaAssessit for Boligbygg Oslo KF
FylkeOslo
Søknadsfrist18.05.2015


Prosjektleder har byggherreansvar for nybygg, ombyggings- og/eller rehabiliteringsprosjekter fra oppstart til ferdigstillelse. Prosjektleder jobber tett med bydeler, entreprenører og andre leverandører. Prosjektleder har ansvar for at prosjekter gjennomføres i henhold til økonomiske og kvalitetsmessige krav. Størrelsen på prosjektene vil variere. Prosjektleder vil ha varierte og krevende oppgaver og gode faglige utviklingsmuligheter.

I Boligbygg legger vi vekt på å være gode lagspillere med riktig rolleforståelse. Vi ønsker oss medarbeidere som bidrar til å bygge et dynamisk og resultatorientert team med fokus på samhandling og kunnskapsdeling.

Arbeidsoppgaver

  • Deltagelse i prosjektenes utviklingsfase
  • Prosjektering og prosjektledelse for nybygg, ombyggings- og/eller rehabiliteringsprosjekter
  • Sikre at prosjektene gjennomføres i henhold til økonomi, fremdrift, og krav til kvalitet og HMS
  • Rapportere prognose og status for prosjektene
  • Følge opp entreprenører og andre underleverandører
  • Overlevere ferdigstilte prosjekter til eiendomssjef for forvaltning, drift og vedlikehold
  • Garantioppfølging

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyskoleutdannelse
  • Prosjektledelse fra komplekse prosjekter
  • God økonomisk forståelse
  • Kjennskap til og forståelse for offentlig forvaltning og offentlige innkjøp
  • God kjennskap til plan- og bygningslov
  • God kjennskap til byggherreforskrift
  • Forståelse for ulike entrepriseformer
  • God muntlig og skriftlig formuleringsevne
  • Erfaring med byggeplassledelse hos entreprenør

Egenskaper

  • Strukturert og systematisk
  • Trives i rolle som pådriver og beslutningstager
  • Målrettet
  • Tydelig og inkluderende
  • Samarbeidsorientert
  • Løsningsorientert

Vi tilbyr

  • Stillingsbrøk: 100%
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Fleksibel arbeidstid
  • Et trivelig og tverrfaglig arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter
  • Sentralt beliggende og nyoppussede lokaler
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger

Søk stilling

Spørsmål om stillingen?

Tove Gartland

Partner/ Head of Recruitment Assessit

Telefon

958 99 755

Trine Bjertnes Tangen

Partner Assessit

Telefon

905 53 525



Vis flere stillinger: